|
|
|
|---|---|
| var kaldt et par dager og etter de virker ikkje softclosen min,er de noe sikring til den? foran eller bak?noe ant som kan ha blitt ødelagt? | |
|
Säkringen skall vara placerad bakom högra bagagerumsinredningen ovan batteriet. Kolla på baksidan av täckluckan så finns ett säkringsschema. Ibland så räcker det med att "nolla" systemet genom att avlägnsa säkringen för en stund. Om inte annat så ser ju du om den är hel;) Ett cenario är ju att det har frysit fast i mekaniken. Men det har jag själv inte varit med om eller hört talas om. Bröt nyligen sönder en av slangar till bakluckehydrauliken på min egen E38, men det är en annan historia:( Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
| ska kjekke sikringen,er blitt mildt igjen så må vell vere tint opp no, | |
| forsatt ingen liv i softclosen min,noen som veitt ka som står der sikring ska stå?(ikkje så flink i tysk)har hatt ute motoren som ligger under låsen,går konstant 5.6v til den,noen som kan forklare korleis softclosen fungerer(bilder-tegninger)på de? | |
Scheckheft |
Hej Kan detta vara till hjälp? Länk Mvh Scheckheft |
|
takker, ska ut og se om eg får de til |
|
| jepp,da virker den igjen :) | |
|
Har också problem med softclosen: den är helt död. Luckan är öppen och går alltså inte att stänga... Det där elschemat du länkar till ovan: Antingen kan jag inte läsa det (är elektronikingenjör!) eller så har jag inte samma koppling på min bil. På min motor (dvs i karossen) sitter det en grå/grön och en brun sladd. Enbart. på låset verkar det sitta tre kontakter varav två öppnar och stänger c-låset. Till dessa går det en blå och brun sladd vardera. Dessutom sitter det en kontakt som slår till (eller från?) då man trycker på knappen. Till den går det en grå och röd sladd. Jag får inte ihop det med schemat som det länkas till ovan. Inte heller hittar jag säkringarna (F31,32) om det inte är de som sitter under huven, som också är hela. Alla säkringar som sitter i till höger i bakluckan är också hela. Några säkringar "below left side of rear seat" hittar jag inte heller. Är det någon som kan hjälpa mig? vet någon t.ex hur signalerna sladdarna till motorn ska se ut när man öppnar/låser med nyckeln? Har mätt sladdarna; båda visar ca: 45Ohm till jord oavsett vad jag gör med lås/fjärrnyckel... |
|
| Ingen?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.