|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sökt men inte hittat nå't som passar. Undrar om nå'n gjort operationen att montera en telefon (HFsats Nokia Cark 91) i en E-39 med "inbyggd" originaltelefon. Enl. uppgift från "telefonnisse" finns inte "blandningsfilter för att kunna köra båda telefonerna på "samma befintliga antenn", utan rekommenderade invändig glasruteantenn. Antar att man kan hitta radiomute nå'nstans men det vore fint att även kunna länka in ljudet i bef. anläggning (precis som originaltelefonen). Nå'n som gjort detta eller vet hur man fixar det? Bilen ? 530dAT -02 med 677A HIFI system Professional, 630A Auto telefon mit schnurlosem Hörer (+ en massa annat ;-). Mvh/Saij | |
|
Tyvärr har jag ingenerfarenhet men är mycket intresserad av samma sak. Jag har läst en del om att använda Bluetooth, är det en väg att gå ? |
|
|
Får väl svara på min egen fråga då............. Har efter lite undersökning fått besked att det INTEgår på grund av - ja just det - DSP:n!! Hade jag haft Professional UTAN DSP hade det bara varit att "plugga in" telefonen och vips så hade jag haft ljudet via vanliga högtalarna - surt (DSP:n gör ju ändå ingen glad :-((). Så det blir att sätta den vanliga "skrikiga" tele-högtalaren nere vid passagerarens fötter och länka in MUTE på pinne 10 "där bak". Mvh/Saij |
|
|
Vad gäller antennanslutningen så kan man helt riktigt inte koppla in sig på samma antenn, det får bli en extra t.ex på insidan av rutan. Ljudet kan gå till en liten extra högtalare som iofs många gånger ger bättre ljud än att köra i stereohögtalarna, mutesignalen får du koppla in för att tysta stereon osv. Man kan koppla ut ljudet i t.ex främre högtalarna via en liten reläbox (music mute, finns några olikamodeller) men det blir en rätt onödig kabelhärva och en liten box att gömma undan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.