|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hängde upp den fixade slutväxeln i sitt nytillverkade "grepp" Räknar nu med att den kommer röra sig ytterst lite. B efarar dock att den kommer dura en del i kupén med den stumma(re) infästningen :( Länk | |
| wow...din bil är verkligen grymm | |
|
Så ser gedigen craftsmenship ut :-) !!! vad blev det för utväxling? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tack skall ni ha :) Utväxling 3:15. Känns rätt lämpligt med tanke på motorns varvstopp. Skulle dock vilja ha lite annan utväxling i lådan. |
|
|
Som vanligt lika seriöst som sanslöst ambitiöst!! En fråga som uppstod i mina tankar.. Det talas ju en hel del om helbilsgodkännande osv, att det är svårt att göra modifieringar och få dem godkända av bilprovningen. Har man tur kan de missa en kompressor... En SAAB fyra i en BMW borde väl ingen besiktningsman missa?!?! Hur gör Du med besiktningen?? Eller kommer bilen bara att rulla på bana i ModSport eller liknanande?? /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar> ??? Förstår inte vad du menar :) Nja besiktning är nog inte denna bils starka sida, åtminstone inte i raceskick. Bakvagnen är det enda direkta ingrepp på karossen, så allt orginal går enkelt att hänga tillbaks, om det krävs en seriös besiktning. Plus att jag varit så finurlig att den nya bakvagnen även passar att placera tillbaks "orginalöra" ifrån orginaldiffen i :) (Den "tryck och drag" konstruerade tvärbalken styvar även upp chassit fint oavsett diffkåpa :) ) Att det skulle kommenteras från en besiktningsman skulle vara rent trams = Byta besiktningsställe. |
|
| har du någon hemsida med mer fakta om bilen | |
|
bmw_jerry> Nej ingen hemsida. Någon gång kommer det dock att bli en. Skall bara ha tid. Är det något du undrar över eller vi se en bild på, säg bara till,eller maila så kan du få en. |
|
|
Vilken typ KW kör du med? 2? Trevlig axel hihi! Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Hej 326-Johan! Variant 3 är det jag har. |
|
| 328-Johan skall det förståss vara (om du inte fodrat ner din motor ;) ) | |
| hur många hk är det i bilen just nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.