|
|
|
|---|---|
|
låt säga oss att jag har kompsängt och resten av grejerna diffar bra hur högt ladd kan jag köra med org sprut/tänning? vill ha svar snarare än kvickt tack problem säger en del FORD säger andra | |
|
Tja, ca 0,1-0,2 bar med allt orginal /// Kristian |
|
|
Med en riktig mappning räcker det en bra bit. Jag vet inte vilken bil, men det finns/fanns en E30 325 med org sprut som har/hade omkring 400 hk. Detta tydligen med helt org motronic, men då mappat av en som är duktig på just dessa styrsystem. Tror det var någon på Turbocenter. Vet inte hur det ligger till med tändningen dock... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
tack för det svaret... jens problem säger en del FORD säger andra |
|
| Man kommer väl en bra bit med endast större spridare samt mappning | |
|
Jag har 0.6 och det är för högt, kan tyvärr inte ställa ner med de grejor jag har. Skulle gissa att 0.3-0.4 funkar. Ska tilläggsspruta hade jag tänkt. Vem mappar bra i Skåne eller hellre i närheten av Kristianstad - Hässleholm? MVH Topchop |
|
|
David Matsson på MMT e e jävla duktig motronic knåpare. Iaf när det gäller motronic sprutet som sitter på 740 Turbo. Dom har bänkat en 740 turbo med original motronic fast med bmw luftkläppa och större spridare osv till 399.2 hk.. Spruten funkar i princip likadant så du kan ju slå honom en signal. Borde minst gå att plocka 450 hk ur ett bmwmotronic.. 0735110337. Han håller till I Ryd utanför Olofström. Men när han mappar på rullande landsväg gör han det hos liba i degerberga. |
|
|
jo jag vet vem det är.. har pratat med honom ett par gåpnger får bli honom... problem säger en del FORD säger andra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.