AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
715

ström och signalkabel i 316 Compact?

ol
63
olleson84
*BMW 550i LCi M-sport e60
*Bmw 325i e93 M-sport
Hej!!!
Jag undar om det finns någon här som har erfarenhet av att dra strömkabel i en 316 Compact. Finns det nåt bra ställe att gå in med kablen från motorrummet?
Och finns det något bra ställe att lägga lågnivån på?

Tacksam för snabbt svar
MVH
olleson84
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Är mycket intresserad av samma fråga! det klassiska är väl att lägga de båda i varsin tröskel?

Någon som har koll på hur man demonterar plasten som täcker dom??
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Tjenare!

En sån där har jag haft och skruvat stereo i. Skall se om jag minns rätt.

1. Signalkabel (med remote) dras på vänster sida. Börja i hålet där stereon sitter och joxa ned den under ratten, montera av tackskivan innan. Man kan ta bort trösklarna av plast genom att först bända loss dem på B-stolpen och sedan skjuta hela listan framåt. Krångla in kabeln ovanför handtaget till motorhuven och vidare ned under den borttagna listen. Se till att gå på rätt sida om säkerhetsbältet och vidare in mellan sittdyna och sidan (om Du inte orkar lyfta bort sittdynan) och sedan vidare in i skuffen.

2. Strömkabel dras på höger sida. Vik bort mattor och grejer framför passagerarens fötter, där finns en genomförning som Du kan använda. Tryck igenom strömkabel där och vidare till batteri. Glöm inte att säkra. Vägen till skuffen är samma som vänster sida.

Lycka till!

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.