|
|
|
|---|---|
|
Hej! vill gärna införskaffa baklucke-emblem till min Alpina B10 3,0 för i nuläget står där inget alls på bakluckan. Går det att få tag på nånstans? ringde till Jarls Bilservice o dom skulle ha 4000:- per sida, alltså 4 papp för Alpina och 4 papp för B10 3,0........ måste väl gå att få tag på billigare nån annanstans? Alpina rules! | |
|
Har du kollat med din lokala BMW-handlare? De skall kunna ta hem Alpina-delar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Runt 5-800 har jag för mig att den tidigare ägaren till min bil betalade för själva Alpina emblemet... inte mer än det iaf! /M |
|
|
Hej! Inte fan kan det kosta 8" kr för två emblem!!! Kolla www.autotintdesign.com om dom har iallafall Alpina emblemet,kan dom inte fixa det andra kanske dom vet var du kan få tag i det... Ps dom tar 35£ =490kr för orginal alpinaemblemet...visss skillnad! Mvh/Goosen |
|
V12 LeMans |
Länk 29 euro + frakt för original-Alpinamärke . |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
8000kr? Nån måste ha drogat.... |
bmw alpina b3 |
en kopis till mig hAR DET hör av dig |
|
Nu får dom väl kamma till sig 4000:- för ett emblem det om något måste väl vara ocker? Stämmer verkligen detta? Jag skulle bli riktigt förbannad i din sits, är det samma emblem man ger 29 euro på wallothnesch skulle jag vilja ha en bra förklaring från Jarls hur deras prissättningsfilosofi ser ut. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alpinakatalog. Länk Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
V12 LeMans |
Hehe , Paulssons här i Ängelholm ville t ex ha drygt 2100 kr för : Alpina "Schalthebel" 25 16 005 till min 540 . kostar en del om man ska uppgradera något som inte t ex monterades direkt på Alpina i Buchloe eller Alpina-attiraljer till en original-BMW . |
|
ja det är faktikst sant... killen jag pratade med på Jarls i Hbg var " inte riktigt säker" men i runda slänga rörde det sig om 8 papp ja.... helt sjukt.... tack för tipset goosen... ska kolla det direkt. Alpina b3: jag mailar dig direkt..... vill ju verkligen ha tag i grejorna.... Alpina rules! |
|
|
Fick också ganska hysteriska priser på mina emblem. "B63.5" emblemet i plats som ska sitta i grillen kostar 200 Euro plus frakt. Samma gäller "B63.5 Katalysator" märket på bakluckan. Dock var "ALPINA" emblemet på bakluckan något billigare tror det var 180 Euro. Var inne på Paulssons i Helsingborg igår och dom kunde tydligen inte ordna fram emblem till min Alpina. Så nu tänkte jag ta kontakt med Alpina själva nere i Buchloe och se vad som händer. Förmodligen åker jag ner i vår/sommar och handlar lite :). /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Tryggvesson: ja en resa ner dit för att shoppa lite e ju nästan billigare.... hojta till när du ska ner isåfall....... Alpina rules! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.