AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.306

Krockad BMW?

la
19
lars-egert
525IA Touring -02
Hur får man reda på om en BMW är "krockad"?

Jag frågade en BMW återförsäljare om detta, inför ett
köp av en nästan ny BMW.
Fick till svar att han var förbjuden att lämna sådan upplysning.

Fyra är bra SEX är bättre
markus00
Kan nog vara väldigt svårt att få reda på om säljaren inte vill säga detta. Hittar du verkstaden som lagade bilen efter krocken så är nog det enda sättet jag känner till och det är ju inte så enkelt alltid kanske.
Paap Reeder
... är bilen lagad på en aukt BMW-firma finns alla uppgifter i "biluppgifter".
På mina biluppgifter kan jag exvis se att den är konverterad från freon till R134 på en firma i Stuttgart tror jag det var.

MVH /// Paap R
la
19
lars-egert
525IA Touring -02
Paap Reeder.

Var finns biluppgifter?
Bilen är en 2002a svensksåld med garanti kvar
MVH lars_egert

Fyra är bra SEX är bättre
Scheckheft
Hej
Tycker det är märkligt att det är "förbjudet" att lämna en sådan uppgift! Var är det för bestämmelser? Någon som har koll? Eller drog försäljaren en skröna? I det här fallet tycker jag att detta är en rättighet som konsument att få reda på mer om fordonets bakgrund. Hos tyska bilhandlare är man tvungen att lämna dessa uppgifter vid förfrågan.

Mvh
Scheckheft

det är väl det gamla vanliga som gäller, kolla efter lackskarvar och kolla spalten mellan karossdelarna, samt om skruvskallarna till skärmarna har märken i färgen efter verktyg! om det finns lagrat i "biluppgifter" så borde det inte vara några problem för säljaren att visa upp detta! sen kanske han inte vill avslöja exakt varenda knep som finns, eller så kanske han inte vet riktigt hur man kollar det?

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.