AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.300

Bmw M3 Bilsports försäkring

Hej på er ja har en fråga !
de är så att ja ska införskaffa mig en m3 93 men sen är de här med försäkringar hörde med länsförsäkringar va jag skulle få ge hel försäkring skulle gå på 29000:- om året fast då bor ja i Örebro och är 23 år ..
Och då fråga ja om entusiast försäkring men dom försäkrade inte såna bilar sa han då !!!
han prata nå om man måste va medlem i nån sorts av bil klubb för att man skulle kunna få sån försäkring är de nån annan här inne som har nå annat bolag och har entusiast försäkrat sin bil ??
MVH Micke
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Välkommen till forumet!

I princip är det omöjligt att få försäkringsbolagen att acceptera M3/M5 till entusiastförsäkring. Men det finns enstaka personer som lyckats slinka förbi Argusögat!
Dock verkar det nästan enbart vara lite äldre personer med villaförsäkring i bolaget sedan tidigare och eget låst garage, som fått bolagen att acceptera entusiastförsäkring på M3/M5...troligen har bolagen gjort en koll mot tidigare skadestatistik också!

Troligen menade han BMWCS, men det lär hjälpa föga i detta fallet.
Du kan alltid kolla på hemsidan:
Länk

Och innan du faller för frestelsen att "skenförsäkra" bilen på föräldrar eller annan släkting, rekommenderar jag en sökning i forumet (via "sök inlägg" längre upp) om uteblivna försäkringsutbetalningar i dylika fall...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
M3 E30 är ju en förhållandevis vanlig bil att entusiastförsäkra?

Eller har jag just insett att vagnparken inte kommer förnyas på ännu några år? :-(

/Anton
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har lyckats entusiastförsäkra M-bilar. För nåt år sedan var det inga konstigheter att ta EF på tex M3e30 bara man uppfyllde de villkor som bolaget ställer i form av stöldskydd, körsträcka, annan bruksbil mm.

Men det är lite annorlunda idag, så räkna inte kallt med att det löser sig. Medlemsskap i BMWCS räcker nog knappast.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det trpkiga är ju att man bara får köra 500mil om året, det gör man ju lätt med en M3 E36, då den är mera bruksbil aktig än t.ex M3 E30.

MVH: Henrik

///M3
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nu menade jag M3 E63 M5 E34/E39....kanske var lite för underförstådd i min text!

M3 E30 och M5 E28, går nog utmärkt att entusiastförsäkra.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
To
36
Tobbe_M3
M3 Köhler Racing -93
330dA Touring -09
VW Golf VR6 Syncro -97
När jag försökte entusiastförsäkra min bil (M3 -93) så sa dom att den va för ny, M3E30 gick men inte E36.

-=Inget Pys Bara Mys=-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.