|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu hittade jag automaten i audis broschyrer också. 2.8 quattro automat ska dra 1,13 blandad, manuell 1,10 enligt deras egna siffror. 0,85 för landsväg, båda lådorna. |
|
|
Automat skulle passa bättre i min 2.6E åtminstone, det är nämligen mycket glidarkaraktär över den. F.ö. mycket enkelt att uppgradera Audi 100 C4 med extraljus då det finns en monteringssats från Hella man fäster bolt-on i motorhuven/grillen. Jag köpte min sats på Mekonomen för ca 250kr vill jag minnas. ------ BMW CS #04839 |
|
andha45 |
Det är nog ellipsoidstrålkastarna som ger sämre ljus, för en A6 jag åkt mkt i o kört en del -98 (nya mod) har riktigt uselt ljus. Tyvärr har både e39 o W210 dåligt ljus också. En gång i tiden, sisådär 1982, hade Audi riktigt jätteuselt ljus (minns Audi 100 5E). Då var nog BMW:s bättre. |
|
Det finns ett jävligt bra argument till att inte köpa den. Läs på bagageluckn. OPEL. Opel står för rost å djävulskap. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Inte bara opel som rostar tydligen: Länk |
|
|
OPEL O = Onödig P = Plåt E = Efter L = Landsväg. |
|
andha45 |
Kollade lite på tyska priser för skojs skull. En 02 fullutrustad Omega kostar under 100 000 oavsett motor. Ung. halva priset mot motsvarande BMW. Samma sak med äldre. Kan väl fungera med en sådan om man har en entusiastbil el liknande också? |
|
Farsan har en Omega 88-a 2.0 automat och jag en 520 88'a.. Bmw'n är skönare och köra och sådär,bättre kvalitetskänsla. men opeln känns väldigt rapp(!) och komfortabel ,, bra styrning och man sitter högt. Nån skillnad i kvaliten är jag tveksam till, isåfall Känslan av kvalite.. där bmwn vinner. Om jag hade fått välja så hade jag faktiskt tagit opeln. Mkt beronde på bilarnas ekonomi, opeln drar 0.75 i 90km/h på 2000 varv.. billig försäkring/reservdelar osv. Men det är alltid trevligt och ha en bmw..det är ju trots allt en "K*kförlängare" enligt mig=) |
|
| hasty å du anser dig behöva en k*kförlängar då med andra ord?? :D ;) | |
| haha inte bokstavligt talat. men brudarna gillar alltid beemers=) | |
| Bra styrning!?!? | |
| Jag tycker styrningen känns bra och direkt.. bättre än 520'n iaf. | |
|
Vilken härligt låg nivå BMW CS #5139 |
|
|
Hmm det är inte bara bättre kvalitets känsla i bmwn, den är mera kvalitet än opeln. //Simon |
|
|
Vad du än gör så köp inte en Omega!! Mina föräldrar har en 95:a, 2,0:a, så jag har kört och åkt omega åtskilliga tusen mil. Den är rymlig, bekväm och bränslesnål, men det är nog oxå det enda possitiva jag kan säga om den bilen. Rost!! Den rostar något helt otroligt mycket! Taket och motorhuven är nog det enda som inte rostat, annars är det rost överallt och mycket oxå! Den har kostat sitt pris flera gånger om i reparationskostnader, tex, fjädrar/stötdämpare, flera stag osv i framvagnen, handbromsen håller väll en månad på sin höjd efter varje gång den varit lagad, el-fel i massor!, topp-packningen gick för nån månad sen, databoxen gick sönder, oljeslang spack och motorn börja brinna, grenröret läckte några pinnbultar var av, osv, osv... Jag minns långt ifrån allt som vi lagat på den bilen. Och som sagt, rost och elfel i massor. Mer än man kan tro att det är möjligt. Motorn, visst går den snålt det gör den, men den har en väldigt rå gång. Absoluta motsatsen till bmw:s turbinliknande sexor. För 40 000:- får du nästan två omegor från 95. Har sett dom från 20 000:- och uppåt på blocket.. mvh Peter |
|
|
En 520 E34 kanske blir en p*nisförlängare när helvetet har frusit till is. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
andha45 |
Att Omegan är snål, och säkert snålare än en tidig e34 520, tror jag inte någon tvivlar på. Att Omegans styrsnäcka skulle vara bättre än styrningen i e34, tror jag faktiskt inte är rimligt. Det måste i så fall var ngt fel på e34-styrningen. En av de saker som slår mig när jag går till BMW:n från Volvon, är att styrningen är klart bättre, och då minns jag ändå hur bra Volvons styrning är jämfört med Omegans... |
|
Perran_ haha tror tjejer bryr sig inte så mkt om det är en 518 eller en 535'a.. Bara den är snygg och har det rätta märket så är det bra:) |
|
|
Hej om jag får lägga mig i denna diskution så måste jag nog säga att du bör välja BMW före opeln presic som nån sa rost får du massor av om du väljer opel inte alls samma kvalite tycker jag opeln har mer kupeljud och sådant plastigare ... nej nje köp en 5 serie i stället .. har en kompis som kör omega tycker att han inte gjort annat än lämnat in den Bimmer |
|
|
Min granne har en Omega B-94, som han ägt i många år rullat ca 240-260tkm, med problem endast rörande rost och tändspolar eller liknande, annars inga problem, så att Opel skulle vara en mycket sämre bil än BMW är kraftigt överdrivet, att sedan GM inte har något större intresse av sina kunder, se bara hur dom roar oss konsumenter med Syd-Koreanska Chevys, micro-Cadillacs, Japan/USA byggda SAAB får åtminstone mig att ta avstånd från GM, ännu värre är det när kunderna kör ett nerlagt modellnamn som Omega är, och inte fått någon riktig ersättare "Signum räknar jag inte som en sådan". Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.