|
|
|
|---|---|
|
Jag har tittat runt lite på fälgar och funderar på att köpa Rondell 58. Det verkar vara bra kvalitet. Hade då tänkt mig att köpa 17" hjul. 8,5" fram och 10" bak. Skulle gärna vilja veta hur bred kanten är i cm på 8,5" och 10"? Om det är någon som har dessa fälgarna så skulle jag uppskatta om ni kunde mäta dem så jag vet hur bred kanten är. Är det någon som vet om det är lika bred kant på 17" som 18", på Rondell 58 alltså? Tacksam för svar. //Schnitzer | |
Dorian |
Hur bred kanten är beror på fälg-bredden.En 10x17" fälg har samma kant som en 10x18".Jag har en polare som har dessa fälgar också.Vill du ha en riktig bred kant köp då Rondell 72. |
|
På en 10"-fälg är kanten 8cm, på en 8½"-fälg 7cm. Jeppe |
|
|
Har hört att de fälgarna är ganska så mjuka. Är dem väldigt kännsliga på gropar och hål i vägen? Om man kör sakta ner i en grop borde det inte hända något med dem. //Schnitzer |
|
|
Har också hört att dom ska vara mjuka, men jag har kört rejält med mina och dom håller hittills... Jeppe |
|
|
Hur är fälgarna på Molway.com? Där finns det ju en massa "design XX"-fälgar... Är det Rondell? Hur är övriga fälgar därifrån, typ AC Schnitzer copy å så... Nån som vet kvalitén? De har ju rätt bra priser... //Koffe |
|
jovi01 |
Jag säljer Rondellfälgar och kan påstå att de inte är mjuka ! Har sålt många uppsättningar bla till M3:or och M5:or och har aldrig haft några problem med reklamationer. Skulle man sen köra ner i en grop så kan det få vilken fälg som helst att bli deformerad, hade en kund med AC/Schnitzer fälgar som råkade ut för detta som sen köpte fälgar av mig. |
|
skulle också vilja veta bredden på fälgbanan på design 72 fälgarna (10" arna alltså). har en kännsla av att dom är bredare än på design 58, eller? det kanske bara ser så ut på bilderna.. dom är ju dessutom nästan gratis. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.