AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

E46 låsproblem - känt hos BMW?

Låset på förarsidan på min 320 -01(uttagen dec 00) har varit lite segt sen jag köpte den i somras och det blir värre när tempraturen sjunker. Dels vill inte låset gå upp riktigt med fjärrlåset och när mna provar med nyckeln så går det väldigt trögt.

Det har nu slutat med att efter att ha låst upp dörren med fjärrlåset (vilket fungerade) så gick det inte att stänga dörren, ville helt enkelt inte slå igen, fjädrade bara tillbaka. Efter att ha tryckt igen den lite lätt sedan låst med fjärrlåset så har den nu fastnat i ett låst läge även ifall jag låser upp. Centrallåset funkar, piggen åker upp och ner utan problem. Men hantagen, (både på in- och utsidan) är helt slappa, händer inget när man drar i dom och dörren är fast.

Har sökt lite och sett att det verkar vara ganska vanligt med liknande problem. Nu till min fråga: Är detta något som BMW känner till, låsproblem på e46? Läste något om det men hittade inget konkret om det, nån som vet? Ska jag ställa bilen i varmluftgartage för att se om den släpper, kan det hjälpa tillfälligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.