|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är fanatisk över Japanska bilars höga kvalité, betydligt mindre fanatisk över deras rostskydd. Åker BMW för att det är kul. |
|
|
Alfa Romeo-ägare, sk Alfistas är också mycket hängivna, för att inte säga fanatiska. Jag måste erkänna att jag har en speciell plats i mitt hjärta för Alfa, men kvalitetsmässigt går de ej att jämföra med BMW. BMW är den perfekta kompromissen enligt min mening. Jag har haft BMWs förr och haft Alfor förr. Men nu har jag en gång för alla kapitulerat inför den tyska överheten. Med fru och två barn är en BMW 5-serien både rymligare, säkrare och mer ekonomisk än tex en Alfa 156. Sedan är det ju absolut inget fel på körglädjen heller även om man drömmer om en M5:a då och då. Om sanningen skall fram är Alfa inte riktigt vad de borde vara sedan bakhjulsdriften försvann. Vackra att se på, hyfsat roliga att köra men de är inte alltför pålitliga i längden och kostar en hel del att hålla efter. Dessutom är andrahandsvärdet ganska uselt. |
|
|
Jag anser mig inte vara det minsta fanatisk. Kanske visas detta av att jag hittills haft olika märken vid nästan varje bilbyte. Att BMW har hög märkestrohet delas med flera andra premiummärken. Kul att se att vissa, genom sina reaktioner, direkt avslöjar sin "fanatism" då någon VÅGAR påstå att Focus RS är en rolig (are) bil! Den som anser att detta är BARA en plåtlåda bör nog uppsöka närmaste Fordsäljare. Ta en tur i Mondeo ST också förresten! Finner man inte körglädje här så tillhör man en liten minoritet (dock INTE sagt att man har FEL - smaken är som baken. Men man behöver ta av skygglappar och ge en bil en rejäl chans för att objektivt kunna bedöma dess egenskaper). Ford är i mina ögon en biltillverkare som lyckats få in körglädje i varje bilmodell - till ett lågt pris. Sedan saknas kvalitet- och premiumkänsla helt - och inte heller den faktiska kvaliteten är kanske på topp. MVH/PTR |
|
|
Fanatisk vet jag inte om jag är, men Bmw har den bästa kompromissen med bakhjulsdrift,körkänsla,design + mkt mer. Bara en undran, synd att Volvo inte tillverkar mer bahjulsdrivna bilar, undrar hur körkänslan hade varit om 850 hade kommit ut som bakhjulsdriven? Har ägt 3 st Bmw bilar och de är de bästa bilarna som jag har ägt. |
|
|
varför jag kör bmw= körglädje bakhjulsdrift rak sexa kvalitet komfort snygga som sagt den bästa kompromisen för min del min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.