AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.052

Hur fanatiska är ni ?

Sida 1 av 2
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Ingen vetenskaplig undersökning, bara en enkel fråga. Själv har jag ägt ett antal olika bilmärken och har märkt att BMW och Honda ägarna verkar höra till de mest fantatiska... Honda ägarna tror att deras bilar accelererar från Ferrarin om det behövs :) ...och BMW förarna skriver om Bayersk Qualität,ingenjörskonst, sport etc.

Själv tycker jag att BMW är tråkig, lättsåld, snygg och vanlig och en mycket BRA bil... jag tycker att Honda är inte så snygga, modern teknik, svårsålda och vissa väldigt race:ga (type-r modellererna).

Men många ägare tror att sitt eget märke är bäst på allt :)

Min BMW är bäst på Komfort och inget annat... min Honda var mycket sportigare, min Audi var lika mycket ingenjörskost, och min Citroen ZX var lika driftsäker... men jag är mycket nöjd nu!!

Jag tycker att BMW är den perfekta kompromissen.

Men hade jag varit ekonomiskt oberoende så hade jag förutom ett dussin BMWs ägt en röd fiat också.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
8500rpm:
När det gäller BMW så håller jag med dig, om vi pratar BMW från och med 91.

Före det var det en annan femma;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Beror helt på vilken Honda och vilken BMW. Är inte märkestrogen för märkets skull utan pga bilen.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
What acey said. :)
8500 rpm: Vart vill du komma? Ja de finns fantatiska Bmw ägare.
De finns dock lika fanatiska Saab/Volvo/Honda osv ägare.

Om bara komfort är viktigt för dig har du valt helt fel bil.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Nej Wendtan, jag har valt rätt, för jag ville ha en bekväm komfort bil som min enda bil, tidigare hade jag sportigare bilar, men har man endast en bil är BMW 330Ci en bra kompromiss, skön och mjuk och ganska mycket knuff :) Därför valde jag den.

Så säg inte att jag valt fel, ty jag är nöjd :)!

...fanatiskt intresserad av en Nissan 350Z är jag för tillfället, men den är inte lika bekväm som 330:an och mycket opraktisk är den.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Själv är jag inte ett dugg fanatisk, men de 3 BMW jag ägt är de bilarna som gett mig trevligast bil för pengarna.
be
9
beemer_84
E36 328i -96
Endel människor vill bara ta sig från punkt A till punkt B. Om så är fallet kan man lika gärna gå, och om man är rädd att bli blöt så finns det buss. Men för många inklusive mig så gör jag gärna den resan i en BMW, en bil som är byggd för att köras.
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Förlåt mig, jag var kanske lite provocerande... nu fick jag dock svaret i beemers inlägg "...BMW, en bil som är byggd för att köras." :)

Min 330 är inte byggd för att köras, den har ingen LSD och den har långsam styr utväxling. Min 330:a är en bra familjebil som marknadsfolket på BMW vill positionera till oss som drömmer om en M3:a som en sportig bil. Min kompis Ford Focus RS är 10gånger mer en "bil som är byggd för att köras"...

Fantaiska är vi alla... nej, morsgrisar är vi alla så här på julen :)

God Jul & Gott Nytt år... låt gasfoten vila tungt på pedalen!

fr
35
fredde72
318 is -90
Man har ju inte råd att köra något annat ju! här snackar vi kvalite!*LER*

Apropå 8500rpms inlägg. Förstår inte vad Ford Focus har med körglädje att göra. Körde en sådan varje dag på mitt förra jobb och det var i ärlighetens namn hemsk att köra. Sen att den har ett extremt högt vägbuller och plastig ufo-inredning gör inte saken bättre. RS är väl roligare, men är ju i grunden samma bil.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
bm
175
bmw 325i cab
Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04
Toyota Hilux-10
Audi A4 2.0tdi Quattro-09
Bmw 530xd -08
Man skall köra kvalite! BMW allså.

BMW är best....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är ju löjligt att påstå att en Ford Ficus är 10 ggr roligare att köra...
Men visst gillar man ett alldagligt plåtskal så visst...
Visa användare
46
JonnyB
325i 2d -89
Ford Focus ÄR grymt rolig att köra! Finns nog nån BMW som är roligare men oxå en hel del som är tråkigare. Sen att varannan svensk har en Focus gör ju inte att själva bilen blir tråkigare att köra, bara tråkigare att ha. Det är min uppfattning.

Fler kurvor åt folket!
ho
86
hovang
318is -90
Nu var det ju Ford Focus RS som var på tapeten. Både den och Ford Focus ST170 är riktiga körmaskiner! Men tråden handlar ju om att vara fanatisk, så ...... ;)

Själv så tycker jag ju att allt är tråkigare än E30 318is :-D

jag kör bmw för att jag gillar designen på bilarna samt att det är roliga bilar att köra. Det finns många många andra bra märken om man vill ha en mer ekonomisk och säkrare bil, men jag tycker inte att dom bilarna tilltalar mig nämnvärt!

sen är det ju väldigt roligt att köra ett märke som har en så stark motorsportanknytning också!

MVH
Johan K
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
jag valde en BMW för att min upplevelse som förare i bilen känns så bra - åtminstone jämfört med motsvarande lok i tjänstebilsklass. Det är så många små detaljer som sammantagna gör mig löjligt nöjd bakom ratten, och det är väl det som det handlar om i slutänden. Men visst, soliga helgdagar (på rätt halvår, dvs inte vinter) ligger ju 911an bra mycket bättre till, om vi nu ska tala upplevelse :)

mvh
Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
8500RPM: Jag har också kikat fram och tillbaka på 350z, största problemet är potentiellt dyra service/reparationskostnader pga en väldigt konstig art i Nissan-floran och dåligt andrahandsvärde. Som körmaskin är det inget fel och i prisklassen runt 270-280.000 där den ligger nu är det få bilar som är roligare eller mer potenta som sportvagnar.

Det är bara riktiga supersport-märken som bygger bilar som jag skulle kunna tänka mig byta till och det är bara en utav dessa som bygger året runt bilar och det är Porsche. Nya Boxster Coupe kommer bli en sjukt bra bil.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Att som tioåring sitta och dregla över M535i och 325i i Teknikens Värld på åttiotalet och sedan som vuxen inse att BMW är lika trevliga i verkligheten som det skrevs i tidningen för tjugo år sedan gör valet lätt.

------
BMW CS #04839
Ekin
jag kör BMW för att det är rätt pålitliga bilar, dom är lätta att meka med (tycker jag), och så e j_vligt snygga bilar (enligt mig).
och förstås härliga bilar att köra med..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.