|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur kam givaren skall stå när motorn står i det läge som den står när man justerar kammarna? /Fredrik. | |
| köp n rephandbok från bentley så får du vet allt du behöver | |
|
Ok. Vart får man tag i dom då? |
|
| Länk | |
|
Den var ju slut där.... Datum för leverans saknas. Inga andra bra ställen som kan tänkas ha den? |
|
|
Länk eller Länk |
|
|
Nej, på bokus finns bara till E28 och kanske E34. På Adlibris var det precis som på internet bokhandeln slut. Finns det ingen som har lite uppgifter om hur man gör? |
|
| Länk | |
| Bildelsimporten har heller inga bra böcker. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
www.amazon.com Länk Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
| amazon har 50dagar leverans tror jag, på den tiden har man nästan klurat ut själv hur kammarna ska ställas in :) | |
|
Ska kolla på amazon ändå. Bildelsimporten har heller inga bra. |
|
|
Någon som beställt från Amazon? Hur fungerar det med leveranser till sverige? Tar det så lång tid som Baader säger? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag köpte min från Amazon tog nog max en vecka 10 dagar inga problem alls vad jag kommer ihåg. Kan du berätta lite mera vad du håller på med så kanske jag kan hjälpa dig jag får inte riktig begrepp på vad du menar med kamgivarens inställning, kammarna ska låsas i ett fast läge, vanosen ska justeras mm. Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
|
Jo, den har tagit vatten i topp packningen så jag har plockat bort toppen. Och kammarna skall ju ställas i 90 grader mot toppens plana yta när man har vevaxeln i rätt läge enligt markeringarna. Har jag fått förklarat för mig. Men däremot har jag ingen aning om hur nocken som träffar kam givaren skall stå. Jag har jagat böcker men det finns inga i sverige att få tag i. Slut hos huvudleverantören får jag till svar. Amazon kanske har på lager. Men om du vet hur grejerna ska stå så vore det väldigt tacksamt!! Mvh Fredrik! |
|
Problemet från början är att man ska märka allt innan man lossar nånting och motorn ska ju stå i grundläge/tändläge Det är ju avlånga hål i dreven som ska märkas så det hamnar lika som innan, jag kan tänka mig att det är där ditt problem ligger.?? Får man rätt justering på dreven så bör ju kamhjulet för avläsning hamna rätt också. Jag ska kika lite grann och se vad jag kan luska fram, en kompis har gjort jobbet några gånger , även utan låsningar (som han lånade på BMW en gång) för kamaxlarna, egentligen enkelt "plattjärn". Återkommer under morgondagen med mejl. Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
|
Fint Hasso! Ja delvis är det mitt problem. Men eftersom jag fick förklarat för mig att det bara är att ha kammarna i fix läge när man drar dreven så brydde jag mig inte om att märka nåt. Men det kamhjulet där var kanske inte lika självklart. Tack så mycket för hjälpen! Hoppas höra från dig imorgon då! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.