|
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Hej! Ska kika närmare på två 525:or, är dock intresserad av era synpunkter på följande bilar. Länk Länk Någon som kanske har lite info om just dessa bilar? Om inte annat skulle det vara intressant att höra era tankar ang. värdet på dessa vagnar. Mvh: Thomas |
| Fina ex | |
|
Den sista såg rätt trevlig ut. Gillar själv 525 e34 men tycker dom är lite för dyra om man jämför med e39 som är en klart modernare bil. För runt 80.000 ska du kunna hitta en hyggligt fin 523 -97. Men det är kanske inte är vad du söker? Frågan är, får säljarna verkligen ut 60' för en e34 (undantaget M5)? Jag har inte så bra koll på det. Kvalitetskänslan upplever jag högre i min M5e34 än i 523e39. |
|
Måsen |
Som sagt tidigare, verkar vara fina ex, frågan är om man vill hosta upp 60´ för en e34:a. Det kanske går att diskutera vid provkörning. De lär inte springa iväg av sig själv iaf... /Mattias /// Länk |
|
Gemini__/Thomas, Du har mail :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Den för 19.000 mil känns mer "ärlig", den har larm +, och diffbroms är ju så väldans trevligt! =) Mvh |
|
Gemini__ |
Tack för era svar. Har idag varit och granskat dessa bilar lite närmare. En vän som är intresserad av en 525 E34. Blev inget köp, tyvärr. Mvh: Thomas |
|
Jag köpte själv en E34 för ett år sedan. Det finns väldigt många uppsminkade lik. Och mätarfifflet är inte ovanligt alls. 13600 mil på en 95:a... Fyra goda råd: 1. Kolla upp allt! Känns allt OK, funkar all el, all mekanik? Hur är dokumentationen? "Känns" allting bra och trovärdigt? Vad vet säljaren om bilen? Hur länge har han haft den? Vem har ägt den i Tyskland? 2. M-testa! 3. Åk till BMW och få "mätarställningen" avläst. 4. Vid minsta tveksamhet, BACKA UR. Hittar du ett bra exemplar, så får du för pengarna en långt bättre bil än vad Volvo (940), Saab (9000) med flera kunde erbjuda samma år. Lycka till! |
|
|
Ang Erik Bergs kommentar så finns det faktiskt 95or med lite mil köpte själv en 95a med ca12500 mil iapril för 55 (alla papper finns, org.vattenpump,org.bussningar,leder m.m)om man tar sig tid och kollar bilen innifrån o ut ser man ganska snart om det stämmer. Hoppas du hittar något passande Gott nytt år! AG |
|
|
4. Vid minsta tveksamhet, BACKA UR. Om man vill ha en bil ny bil, får man väl åka till bilaffärn? Klart att det är tveksamheter på en 10år gammal bili 50kkr-klassen, men det mesta brukar ju vara en prisfråga åxå. Jag skulle lätta kunna tänka mig att köpa en mätarfifflad fin bil i den prisklassen. |
|
| Ang. mätarfiffel vet man om det och priset är satt därefter så ser jag inga hinder att handla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.