AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.235

Facelift strålkastare på en 328 E46?

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Kan nån förklara för mig hur det här har gjorts?

Han måste ha ändrat på karossen, facelift strålkastare går ju inte direkt på!

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Han hade bytt hela frontpartiet som han hade fått köpa billigt i tyskland.... inkl. strålkastare mm

BMW M-POWER
Ganska enkelt egenligen. Han har köpt 2 nya framskärmar samt huv av facelift typ. Samt nya strålkastare då givetvis.
Jag ser att bagagen fortfarande är av icke facelift typ samt att han inte ens brytt sig om det absolut snyggaste på Ci faceliften dvs ledbakljusen.

Främre m-sportkofångaren är även den annorlunda uppfästningsmässigt på facelift modellen.

Jag tycker personligen det ser ganska illa ut, men smaken är givetvis som baken.

Det absolut fulaste på faceliften är de där stora sidoblinkersen. De ser ut som de designat den sidoblinkersen under oktoberfest veckorna. Hur dom placerat den sen är ännu värre.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Man kan ju gissa att bilen blivit krockad i fronten och att de ändå skulle beställas nya delar. Men detta är ren spekulation.

Länk
Ser att bilen är importerad för övrigt.

Kostnaden för en ombyggad som denna med orginaldelar borde ligga runt 25 kkr + montering och lack.

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ser väldigt bra ut enligt min mening...billigare att göra så än att köpa facelift :-)

Finns en 318 E46 här i sthllm identiskt med en E 46 M3 :a enda skillnaden var att avgassystemen dinglade för mkt :-) ..det var en polare som berättade att han hade skickat reg nr till vv med sms (dem har en sådan tjänst), sen får man svar tillbaka med årsmodell , modell mm tillbaka... det visade sig vara en 318 under en M3 Beteckning ..den var oxå import tydligen....så det verkar som om tyska bilägare är inte rädda för att göra stora facelift :-))))

BMW M-POWER
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tänkte precis som wendtan att bilen ev är frontsmälld.
Om denna kostsamma modifiering är gjord på en okrockad bil har man inte sparat på slantarna och borde då även bytt bakljusen.

Observera att detta endast är reflektion, kanske är bilen helt ok och en seriöst lagad bil behöver inte heller vara någon sak.
parolof
missriktad energi och pengar, även om den var smälld, och hur som helst minskar den ju i värde i mitt tycke i allafall
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.