|
|
|
|---|---|
|
Bmw 528 Vilken turbo är minst lämpad till en 2.8 L de blir ju en del avgaser från en 6 cyl. så en t03 räcker väl inte men jag vill ju ladda tidigt men de kommer ju att vara upp spolat vil 1000 rpm. redan. Men minsta möjliga helst billigast me ?? Ska bara ladda 0,6 - 0,7 så de räcker ju med en liten snurra. Föressten man behöver inte kompsänka om man bara ska ladda så pass lite va ? Nån som vet ca hur stort plenum ifall någon har byggt nån som funkar?? Isåfall vad har du för soppa tillskott jag tänkte sätta 2 st stora kallstartsventiler som slår till när de börjar spola upp vad tror ni om detta ? OM någon byggt någon skriv gärna mycke info..?? | |
|
Utan att veta något så tycker jag spontant att det borde bli billigast att få tag på original grenrör och turbo från 754i, den var ju på 3,5 l. men det borde kunna fungera samtidigt som det kan bli billigt. 0,7 borde nog vara absolut max utan kompsänkning. |
|
| 745i ska det stå | |
| Nej jag ska inte byta grenrör jag ska bara svetsa dit ett par böjar och en avgas fläns till turbon (till att börja med) jag ska bara ha den och leka med lite.. men vad är de för turbo som sitter på 745i då ? | |
| KKK 27, ett vettigt alternativ med komplett 745 grenrör och wastegate tycker jag med om du inte ska ha allt för mycket pulver. | |
| Finns ett 745-grenrör till salu för 1500:- på powerbörsen, om det inte är sålt nu. | |
|
kör med dubbla t30er.... kör 1 i min nu spottar på bra men maxar ut den turbon lite väl mycket blir lite diesel effekt... får inte samma varv register.. //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
heh t03:er skulle det stå :) //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Ja jag förstod de :) ! Nja tänkte orkar inte banka plåt för dom får ju inte plats där som de ser ut ?!! utan en massa krongel. en t04 vad tror ni om de då ? nån jäkel som kan räkna lite vilket som är de minsta alternativet kanske ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.