AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

ut och sladda i snön!

Är det fler än jag som har varit ute sladdat idag eller igår???
det går fint som snus nu.
min bmw står tvärs över vägen vid minsta beröring av gasen och det är kul som bara den.
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
japp det är skitkul

bmw forewer
Vilken snö? :(

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Håller med Kalle, vilken snö!
Det är den man får skrapa bort från rutorna på morgonen då, men det gör inte så mycket ändå.
Odiffad, automatväxlad , e28,a med sliten kamaxel som vinterbil är inte snösladdande lika roligt. Någon av de roligare bilarna vill man ju inte ta ut i saltvattnet, om man kan undvika det.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Tog ut den övningskörande sonen på en stor oplogad parkering för att han skulle få testa ABS:en och skillnaden med och utan antislirskyddet inkopplat. Kommentaren var att det var mycket roligare utan antislirskydd och det är väl bara att hålla med:-)

/Udo Dirkelsniff

Länk
tja udo.
skulle nästan tro det. jag var ute på en jättestor parkeringsplats igår vid obs bergvik i karlstad och gjorde c:a 360 grader med min bmw och det var med antisladdsystemet ur kopplat.
tja kalle.vart bor du??? det fullt med snö här i karlstad och det är halt utav bara f-n så här går det brett vill jag lova.
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Ingen snö här, men massor med slask som fryser på omvartannat. Knagglig isgata eller gråslaskigt saltbad med andra ord. Tänk om man fick några minusgrader och fin, vit snö som fick ligga kvar istället.
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
var på en parkering o sladdade igår med frost på riktigt kul

Var helt livsfarligt här igår med dimma och minusgrader så vägarna var helt blanka.Kunde inte låta bli att ut och leka lite men gillar snö bättre för igår var det nästan för bra när bakdelen släppte på 3an
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Här kan man använda hela sjön, 1.5 mil lång. Lite snö , men bra is.

Vägverket tyckte inte att det fanns underlag för isrutor på mindre befolkade platser. Jag lämnade det förslaget efter att en BMW med alldeles för små siffror på bakluckan hittat en isfläck utanför min lägenhet. Han spann upp hjulet för att senare släppa den ut på bar asfalt, han höll på mest hela natten.
Men den här tråden visar ett visst intresse ändå??!!

W
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Skit kul i snön..! Håller med malleboy; det är bara o röra gasen så händer d saker ! :)
har varit ute nu på morgonen och sladdat igen men hade lite närkontakt med diket som fanns vid sidan om vägen.
det som hände var att klipsen till stötfångaren bak gick sönder.
det går fint att saldda i snömodd ochså men det blir lite mer halt bara.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Min 525i är saknad! Vilken välbalanserad och rolig vinterbil det var. Hann dock med att åka lite brett innan jag ställde av 320 2.5´n, och tur är ju det då jag bara har tillgång till en sur Saab 99 och Audi 100 nu...
Fryser sjöarna i Småland i vinter kommer dock 320´n att luftas, där gäller ju ändå inga försäkringar.

------
BMW CS #04839
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Kul är de ju dom första dagarna eller då man kommer ut på en isbana. Men om man kör 5 månader på snö så e de fan inte kul....och dom satans abs bromsarna är inte nå vidare på is dubbarna hinner inte greppa i isen, var kul som satan med lättlasbils dubb i däcken men med abs e de ingen ide att peta i nå lb dubb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.