|
|
|
|---|---|
|
Hej Är ny här på forumet och har en fråga ang. en beg. bil jag är intresserad av. Det är en BMW 320iA -91, den är importerad 1998 och har sedan dess haft 7 ägare. Jag är inte insatt i vad man bör vara uppmärksam över när det gäller beg. köp, men att den haft så många ägare sen 1998 känns lite skumt eller är det vanligt? Tänker främst på om det kan vara nåt större fel på den. MVH Alex | |
|
persk: Välkommen hit. Att bilen har så många ägare behöver inte betyda att den har haft så många brukare. Den kan ha ägts av 5 bilfirmor och då bara haft 2 "riktiga" ägare vilket inte är konstigt. Självklart ska du kolla upp hur många bilen haft och vilka dessa är så gott det går. Antalet ägare behöver nödvändigtvis inte styra skicket på bilen men klart att det känns bättre att köpa en bil med få ägare. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Vilket pris begärs för bilen? Är det en E30 eller E36? Kontrollera mot bilregistret hur många av ägarna som är bilhandlare. Jag tycker att det är suspekt när en bil haft många ägare på kort tid, men det behöver inte innebära något negativt. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| 25'000 ska han ha för den. Det är en E36 | |
|
Har den normalt miltal, och inte så rostig, antar att den inte är helt rostfri, så låter priset ok. Kolla gamla bes-protokoll, servieboken, om det finns någon. Känn så automaten funkar som den skall. |
|
| Tack för alla svar! Kan meddela att det inte blev någon affär pga. att säljaren backade ur.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.