|
|
|
|---|---|
|
Ja, vart tusan kan man hitta på bra och ee så klart billiga =) avgastemperaturgivar kitt, pure-pf hade ju lagom pris men skulle vilja ha i celsius. Måste ju finns nån där ute som har hållt på med sånna och kan nånting. Jag har sökt och letar överallt snart och jag hittar inget bra alls, enda med celsius fanns på GIK nån HKS mätare som kostare 3600:- typ. www.535twinturbo.com | |
|
www.vpv-motorracing.com Jag har en sådan, funkar fint... Mvh:Anders Elenius |
|
|
är det jag som inte kan läsa men vart hittar man pris på "VPV-Exhaust Gas Thermometer" Vilken har du? För med den följde det med 3givare står det jue. www.535twinturbo.com |
|
|
1-channel miniatyre EGT-Meter TECHNICAL SPECIFICATION 1-channel K-type thermometer -Peak hold- memory -Adjustable warning light -Backlight -Cold junction compensation -Water tight (IP67) -CNC-machined anodised aluminium case MEASURING RANGE: 0-1000oC Measuring resolution: 4o Measuring accuracy: +-7oC (0-1000oC) Temperature range for meter: -40oC-+70oC Battery: CR2450N, 3V lithium Size: 60x41x27mm BATTERY LIFE TIME (25oC) -800h without lights -200h with backlight -50h with back- and warning light WARRANTY: meter 1 year, no warranty for sensor -sensor is quaranteed to operate at delivery delivery pack contains: meter, sensor, wire harness, battery, sensor and meter fixing kit and manual Denna har jag. Kostar 250 euro! Mvh:Anders Elenius |
|
|
jo men den med 3 givare alltså vad kostar den tro... den displayen var lite trevligare med max temp larm www.535twinturbo.com |
|
|
Gå in på clasohlson.se å sök på 32-4932. //Ticco www.ticco.com |
|
| I think better go for zeitronix EGT , WB , Boost and soon knock monitor with dataloging ... | |
|
Ticco: Funkar dom verkligen bra och länge då? =) men har varit inne på samma sak faktiskt och kollat på dom förr, nån som kör med sånna? www.535twinturbo.com |
|
|
Min har fungerat i 2 år utan problem (själva apparaten). Tempgivaren kommer inte från Clas Ohlson. //Ticco www.ticco.com |
|
|
det låter ju bra =) men kan man se 2 värden på samma gång? Vad har du för givare? www.535twinturbo.com |
|
|
den byggs inte längre står det om man går in och läser på finska... mvh:Anders Elenius |
|
|
mailade med han, men har var alldeles för dyr med... www.535twinturbo.com |
|
|
Spelar ju ingen roll om det är Fahrenheit? Man räknar ju bara om, och oftast siktar man på en måltemp. Tror nog att det går att ordna celcius Autometer också, men då blir det dyrare. 1700 pix om du är beredd att räkna om :-) Länk |
|
|
hejsan, jodå har tänkte MYCKET på det hära hit och dit och all forskning och undran är bara för att se om det finns nånting annat, dom här är ju tänkta att dom lika bra kan sitta kvar i bilen hela tiden så vill ju ha nått fiiint och bra ;) MEN hur högt går era bäckis? i Celsius omräknat alltå Och 1700:- styck kan jag leva med då lösa givare hos andra ej bilrelaterade firmor inte blir ett smack billigare tvärtom därimot. men då har man inget instrumet som man kan få tag på heller så... www.535twinturbo.com |
|
|
3riksson: Kan man se 2 värden på samma gång? Nej, visar bara det högsta värdet. Vad har du för givare? Vet ej, har fått dom men jag vet att dom är jäkligt dyra. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Köpte en mätare här ifrån i somras, funkar kanon. Länk Blev ju kanske lite dyrt men det var det värt, man kan ju mäta mer än bara EGT, tex. insugstemp och olja. |
|
| 900 grader går dom till. Och högra än det ska man absolut inte köra | |
S14 |
finns de som kör betydligt högre, men även om man siktar på 900 och "övertempar" så kan det ju vara intressant att veta hur mycket. |
|
>Andreas. Varför inte köra högre? Nya volvobilar tex kör med avgastemperaturer över 1000 grader (enligt uppgift) Om det nu är sant så tyks det ju funka där. Do ska ju kunna pressas timme in och timme ut dessutom. Ska då inte en bil med betydligt mycket mer effekt klara en bit över 900 grader?! Jag syftar på att med mer effekt kan du inte hålla stumt hur länge som hälst, innan vägen böjer och man är tvungen att släppa av. Om man inte vill blåsa ut i skogen i 300 blås. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Gjutna kolvar som dom flesta kör med max 850 grader!! Kör man motorn i bänk och med smidda kolvar kan man köra lite högre. Men att gå upp till 1000 grader är bara dumt, visst går det på standardbilar. Dom har ju testat sina motorer i veckor i bromsbänk. Oftast när man får hög avgastemp så har man byggt fel,och fått en spikkänslig motor, och lär köra med låg tändning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.