AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.416

Misstänkt billigt

at
31
atomic_dog
E30, 316i Touring -92
Vad kan det vara för fel på denna bil?
En 328Ci, 2000 års modell. Dryga 3000mil.
Pris: 8300 EUR !

Den verkar stå i Italien visserligen...

Länk:
Länk
Bilen ser ut att stå i USA. Förmodligen rör det sig om en USA-import, och då är priset inte helt orimligt.

Personligen så tror jag dock att det snarare rör sig om bluff-verksamhet á la pröjsa-i-förhand-så-skickar-vi-bilen-till-dig-kompis-inga-problem! Dålig information om bilen och privatsäljare....nej jag blir risig i magen bara av tanken. Jag kan förstås ha helt åt pipsvängen fel, men när saker kostar hälften av marknadsvärdet bör man vara väldigt misstänksam!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Bilen e antagligen från eu

+045 d måste vara nåt telefonnummer till ett av våra grannländer?
Kalle: USA?

Bilen står väl typiskt i Italien? Både "I-37138" och "+39" som landsnummer tyder på Italien...

/Micke
Bumer,

Vad får dig att tro att bilen är från EU? Bilen har amerikanska skylthållare och i bakgrunden syns endast Pick Up- trucks (vanligaste biltypen i USA men knappast i europa)

Postnumret i annonsen går mycket riktigt till Italien, närmre bestämt till Via Giacomo Leopardi i Verona.

Mvh,
Kalle
_____
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att det finns väldigt billiga BMW i Italien. En del annonser är faktiskt skumma.

//Schnitzer

Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Tror att det e ändå Tyskland o regskyltarna kommer från Italien. De liknar rätt så mkt de amerikanska, faktiskt.

Har precis kollat länkan-bilen e antingen såld eller så har de bara tagit bort annonsen.

Men har nån försökt ringa dit o snacka? varför inte be dem faxa eller mejla kopian på serviceboken för att börja med?
Bumer,

Annonsen är bortplockad nu av någon anledning, så veta lär vi aldrig få göra. Följande faktum har vi åtminstone:

Säljaren hade angett både telefonnummer och postnummer som härleds till Verona i Italien, men hade själv ett rumänskt klingande namn. Var du får Tyskland ifrån förstår jag inte? :)

Jag tror dock stenhårt på min teori i mitt första inlägg, att det rörde sig om någon form av bluff-USA-import. En italiensk nummerskylt har samma format som en svensk eller tysk. Det finns inte många amerikanska Pick Up- trucks i Italien.

Nu kan vi lägga ned diskussionen eftersom annonsen inte finns mer. Fler liknande kommer dock säkerligen att dyka upp!

Mvh,
Kalle
_____
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Du har säkert rätt, men det här med usa bilimport, det tycker jag är väldigt skummt. Alså, jag kan inte tänka mig att någon kan beställa en begagnad bil utan att ens kunna provköra den.

Och sedan en sak till-bilar kostar nästan lika mkt i usa som här i eu o när det gäller europeiska märkesbilar så är de ännu dyrare där. Så det hela förmodligen handlade om nån sorts konstig affär.

Gott Nytt År!!
Bumer,

validera gärna ditt påståeende om att priserna är de samma i USA och Europa på lyxbilar på www.autotrader.com Kolla gärna Touareg och jämför....bara ett exempel.... Dollarna står fn i 6,60kr/dollar.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.