AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.247

Läcker bensin bak

Hej,

När jag kom ut till min 750 E38 idag såg jag att det var bensin på asfalten under bilen. Svårt att säga exakt var det kom ifrån då jag inte hade möjlighet att krypa under bilen och kolla, men det såg ut som om det kom ifrån området vid vänster bakhjul. Det såg inte ut att var ngn större mängd, och på tankmätaren kunde jag inte direkt se att nivån hade sjunkit.
Tänkte jag skulle åka iväg till en GDS hall och hissa bilen för att försöka se var det läcker, men tänkte jag skulle slänga in en fråga på forumet först om detta kan vara något typiskt fel så att jag kanske kunde ha med mig lite delar direkt?

Jag har läst tråden om avluftningsventilen som orsakade "tankdunsar", men något sådant har jag inte noterat på min bil.

Mvh. /Kjell
försökte maila en bild på tanken ifrån ETK'n men din email verkar har havererat? iaf så har du en luftslang på ovansidan av tanken som skulle kunna läcka lite kanske...

har du någon annan email som jag skulle kunna maila bilden till så kan du ju själv se hur det är uppbyggt...

MVH
Johan K
Hmm,

Så det kan vara därför jag har fått så lite mejl idag... :-)
Kollade just, och servern är tydligen mycket riktigt nere.

Annan email på annan server: kjell@techtribe.se

Låter jättebra med en bild, vore väldigt bussigt.

Mvh. /Kjell
piddagomidda
tjenis,, vad jag vet så har 750 dubbla bensin pumpar. saken e att kopplingarna till dessa pumpar kan spricka och börja läcka men bara typ vid hög belastning= när du kör mad gasen i botten, eller när du stänger av bilen för då händer nämligen det att pumpen snurrar nån sekund efter det och bygger upp ett tryck litet men endå nog för att det ska läcka pga att bensinen inte har nån stans att ta vägen; motorn är ju av... tror detta kan vara problemet. skriv gärna tillbaks om det va detta har haft bilar med liknande symtom nämligen..

mvh pidda

Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos.....
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Min luktar faktiskt lite bensin när jag har full tank, men inte alls när det har sjunkit efter lite. Absolut inget dropp på golvet eller dylikt... Har ingen aning om vad felet är, så jag mottager tacksamt tips också!
Hej igen,

Tack för era tips.
Jag åkte in på en GDS hall igår em, lyfte bilen och försökte lokalisera läckan. Men jag kunde inte se något misstänkt, och det fanns ingen fukt att gå efter, så jag fick åka hem igen.
Kollade så imorse igen, och inatt hade ingen bensin läckt under bilen.

Tanken är det fn ca 30 liter i. Jag kollade utefter slangarna vid bensinpumparna, men såg inget misstänkt där. Ovansidan tanken var ju svår att kolla utan att skruva ner den. Tanken var iallafall inte fuktig, men eftersom bensin är såpass flyktigt kanske jag skulle väntat en stund efter förden till GDS hallen för att låta ny bensin läcka ut innan jag hade hissat bilen...

Anyway, jag avvaktar nu tills problemet uppstår igen, så får vi se om jag har tid då att felsöka igen.

Mvh. /Kjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.