AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.254

Krakelerande grundlack - hjälp!

Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Hej!
Håller på att bättra en del på bilen (ganska stora områden typ allt under sidolisten)
Har använt CRC Zinc Primer som grundlack och skulle nu nyss lägga ytterligare ett lager primer, det fick bli Motips Primer den här gången då den CRC:n tagit slut.
Några sekunder efter att jag sprayat så krakelerade / sprack lacken upp!!
Testade även att lacka med täcklacken (Alpinweiss II) och även då "reste" sig lacken!
Blir jag tvungen att slipa ner allt till plåten nu??
Eller finns det nåt alternativ?
Jag tycker jag följt råden på burkarna vad gäller torktid osv. CRC Primern hade torkat i ca 48 timmar i 20 grads temperatur, borde vara genomtorr. På CRC-burken står det "övermålningsbar med alla möjliga kulörer" , vad man nu menar med det?

Snabba svar uppskattas!!

MVH bmwdriver
318iS 1988
BMWCS[Syd]#4324
www.bmwdriver.cjb.net
Måste bero på att CRC och Motips har olika lösningsmedel i sina färger. Du måste nog tyvärr slipa ner och börja om.
Kulörer som CRC skriver är en sak men lackerna måste vara baserade på lösningsmedel som "går ihop".

FP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tyvärr Folke har rätt.
Har använt Biltemas kallförzinkning spray som grundfärg
i många år med mycket bra resultat, den håller för sprayfärg, är samma lösningsmedel så där blir det ingen resning i lacken.Ger ochså ett mycket bra rostskydd om underarbetet är ordentligt gjort.
Tvätta bort CRC med förtunning så det inte finns nått kvar, minsta rest ger tyvärr samma resultat.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.