AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.168

Vet ni nåt om denna 750?

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Länk

Är den ärlig? Väldigt få mil för en 97. Nån som tittat på den? Är den värd sina pengar?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om jag får tid imorgon kan jag åka och titta på den, men det är bara om jag kommer in till stan. Lite mycket pengar ändå för en sådan tycker man. Handlaren hade inne en M5 E34 för ett tag sedan. Den har helt omlackad etc. Bra gjort i alla fall. Om du ska se den bilen så granska den noggrant så att det inte är några skarvar eller liknande som du inte vill ha. För 179k så borde man slippa en del fixa, tycker jag i alla fall. Enligt min mening så gör det inget om den är omlackad, bara att det är seriöst gjort, men då vill man verkligen veta det av säljaren och se det med egna ögon.

//Schnitzer

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

"Tyvärr" så ligger den i överkant prismässigt. Import -99. "McDonalds dir.vagn", ja inte de senaste tre-fyra ägarna ivf.
Bör kollas upp ordenligt innan du ens ger ett bud.
Luftfjädring ;)

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ok, tackar för era synpunkter.
Skruveri skruvera...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Jag tror här ligger en och annan BigMac begravd :)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jonasjonas: Jag har varit och tittat på bilen idag. Den var väldigt fin. Endast några små stenskott i huven, men inte något allvarligt. Hittade två små bucklor på den också. Den ena var på vänster bakdörr och den andra var på bagageluckan. Inte stora, men man ser dem om man verkligen tittar. Kollade i serviceboken. Den har varit servad på BMW NL i München. Sedan när den hade kommit till Sverige så har jag för mig att stod Wölkes Bil (vet ej om det heter så), i Göteborg, samt Autokonsult i Karlstad. Inte så långt från Karlstad Bilförsäljning. Den var servad som jag fattade enligt boken. Jag vet inte hur långt intervallen är för servicen på en 750 E38, men det såg bra ut. Det som jag tyckte verkade konstigt var att bilen är en -97:a fast serviceboken var tryckt 1994. Kan boken vara från en annan BMW? Skumt i alla fall. Kan vara bra att kolla upp om man ev. ska köpa den. Har för mig att serviceboken ska vara tryckt året före bilen.

Tog lite bilder om du ville se, dock inga bra tycker jag. Det verkade som att de precis skulle stänga så jag fick snabba mig att ta korten.

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kom också på att försäljaren sa till mig att han inte hade fått igång navigationsystemet, dock fungerade TV:n!

//Schnitzer

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Schnitzer!
STORT TACK!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
På sista bilden så ser det ut som torxen är lite slitna, utbytt skärm? Annars så såg jag bara ett ytterligare fel, Ventus/Hankookdäck tycker jag rimmar illa med BMW.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jonasjonas: Inga problem! Det viktigaste är nog att kolla upp det där med serviceboken, för det tyckte jag verkade mest skumt!

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.