AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.889

För er som letar en M5 Cecotto, se upp!

Sida 2 av 3
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
mosse@ här kan du kollar lite till (samma bil) -
Länk
-
HD91@ synd, både att den är -förstört- plus att det inte är en
nyupptäckt ;)

M5touring register
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Nu när vi pratar winkelhocks tänkte jag om någon visste vad som är gjort till motorn eftersom den ska ha 320 hästar i den versionen? Antagligen inte mycket eftersom det bara skiljer 5 hästar men ändå.... man e ju nyfiken

"One for economy and One for the fun of it"
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M5 Winkelhock har samma motoreffekt, 315 hk @ 6900 rpm, precis som en vanlig 3,6:a.

-M5 E34 Limousine register Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
aha måste läst fel någonstans.....misstänkte nästan att det var så
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
vitsen med en WH bortsett från EVO-stolarna och röda bälten m.m. är att den är en 'lättvikts-version' med inriktning på -sport-,
som alla här känner till så är -vikt-bantning- en effektiv (och billig) -trimning- (någon kan säkert räkna ut vad viktbesparingen
på en WH ger för effekt i hk....; hk/kg= kanske ?)

M5touring register
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Tänk om ägaren skulle se hur ni snackar om den bilen nu. Mer pedantskött bil hittar ni inte. Å visst, om man har förstört bilen med att prova ett par andra speglar så ok. Och d e rätt fälgar på den, stolar, ratt, knopp och hela grejen. "Tyvärr" sitter d dimljus på den.

jimpa
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
När vi snackar M5, vad tycker ni om denna?
Ser ju grymt clean ut! bra pris också!

Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Är det inte den här bilen? Länk
I så fall är det definitivt inte rätt fälgar eftersom de på bilden är till en M5 3,8.
Det är ingen som uttalat sig om bilens skick (som verkar vara utmärkt), bara om utförandet, som inte är original. En av 51 tillverkade specialmodeller vill man ha i originalskick, men var och en får ju göra som de vill med en bil man äger, vill man bygga om en sån raritet med kromspeglar, framrutedekal, svarta njurar, vita blinkers, andra fälgar, måla bromsoken och tona bakljusen med rödfärg så får man göra det bäst man vill, men då ska man inte komma och tro att man ska få några enorma summor för den sedan. Bara för att det är en M5 Winkelhock i sig så genererar det inga högre priser, det ställs en hel del krav på bilens utförande. En sån bil i originalskick är ett samlarobjekt, en sån bil i stylat och ombyggt skick är inte mer värd än en vanlig M5:a i samma utförande.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
mosse: den verkar ju tyvärr sakna både TüV och AU, men annars var den fin. Den är inte besiktigad på väldigt länge, så man får ju kolla upp den ordentligt.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hmm...men jag förstod det som att bilen har varit avställd länge...
Den ser ju ut att vara original & i fint skick...

Mer & mer sugen på en fin M5 nu...mulliga bilar! trevliga priser nu också....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
AlpinaJimpa: Det var värst vad du tog åt dig. Vi diskuterar väl inte ägare, utan bilar? Verkar nästan som att det är din bil. Den bilen var verkligen inte original. På bilderna ser man ju att det är fel fälgar, vita blinkers och jag tycker att det ser ut att vara sprayade bakljus. Målade bromsok var heller inte snyggt och heller inte original. Jag skulle aldrig vilja ha en sådan Winkelhock som någon har sprayat bakljusen på. Då kan det dessutom finnas andra saker som är värre.

Blir lite irriterad men vad fasen tror folk egentligen att original är? Inte många verkar veta det! Man blir ju trött när man hör att bilen ska vara "snuskigt original" och så är den långt från det.

//Schnitzer

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AlpinaJimpa@ ta inte åt dig, det här är ju ett forum där olika
uppfattningar skall diskuteras och det är ju sunt -
precis som -HD91- säger skall självklart alla få göra med -sina-
bilar precis vad de vill - ibland används kanske fel ord eller
uttryck, 'förstört' är DEN bilen bara avseende 'original-skick',
f.ö. kan bilen mycket väl vara välkött, ren och 'ok', det var inte
DET som det gällde, förmodligen struntar ägaren i vad vi säger
här och DET är också 'ok', det är ju hans bil - om sedan någon
påstår att bilen är -original- DÅ är detta något helt annat, för
DET är ju uppenbarlien INTE sant -
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Det va inte alls meningen att verka het, och jag tar inte "åt mig", då d inte e min bil, som sagt. Men jag vet vilket jobb som e nedlagt på den, och hur han har skött den.Att han inte e första ägaren kan jag inte hjälpa, och inte han heller. Å sen trodde jag säkert att d skulle va dom fälgarna med den informationen vi fått. Det är ju trots allt en 92a med 3.6. Såldes för 150 000, så jag kan ju inte va ensam om att tycka den e bra. Ber om ursäkt om jag varit otrevlig, va inte alls meningen.

jimpa
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller faktiskt med Jimpa.

Finns några stycken M5 fantaster som verkligen har koll på nästan alla M5:or i landet och lite till. Men jag tycker det nästan blir löjligt när en M5 automatiskt döms ut om den har vita blinkers eller fel fälgar.

Jag tycker också att M5:an (och de flesta BMW) gör sig bäst i nästintill originalutförande.
När jag köpte min M5:a var det för att det var den finaste -95:a jag kunde hitta och slog till trots vita blinkers och lackade njurar.
Jag håller nu på att återställa den till original!

Letade jag efter en WH skulle inte fel fälgar eller en dekal i rutan bekymmra mig. Vad viktigare är givetvis skick och dokumentation.
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Tack Björn! :)

jimpa
HD91,m5toureg eller någon kunnig:

Nu finns det en ombyggd E34 röd på börsen är det inte en M5?
Nej, det är en 525...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Om jag inte minns fel så är det en 520 med 3.5 motor. Men jag kan ha fel.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
520 med 525 24V motor tror jag det är, om det är samma bil som varit ute på annons sedan i somras.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vi kan vara överens om att det inte är en M5:a! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.