|
|
|
|---|---|
|
finns det plast tank till 325 87:a? sitter plåt nu och läcker vid påfyllnings röret. vanligt fel? vet dock inte om de e slangen eller slangklämman... Mvh: Micke | |
|
Finns bara plåttank. Det är vanligt att det läcker där. Eller i skarven mellan övre och undre delen på tanken. Eller vid utjämningsröret längst ner på tanken. PS. Det kan vara riktigt jävligt att byta tank om du har otur... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| suck, precis som jag hoppades på att de inte skulle vara... | |
|
om du nu ska byta tanken så passa på att byta bromsröret som går där uppe! MVH Johan K |
|
|
oki, ska slänga ett öga på de me. Tack för hjälpen! Mvh: Micke |
|
Daniel_M |
Har ett jobbigt problem, när jag startar bilen och trycket i bränsleledningarn ökat så läcker det under bilen, när jag stänkt av bilen så droppar och väser det en liten stund för att sen sluta..hjälp |
|
Någon soppaleding som läcker? Kan tillägga till ämnet tråden egentligen handlar om. Behandlade mitt påfyllnads rör med kemisk metall tidigare ikväll. Var ett litet hål väldigt långt upp. |
|
svintoleffe |
Man brukar ofta behandla på fyllningsröret med kemiskt metal, då det är väldigt vanligt att dom pajar, o det beror mesta dels på, att man hänger tankmunstycker, o då bryts allting löst. Så oftast så brukar jag stå o hålla i dte, då avlastar man tankröret. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.