AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
568

kapa fjädrarna lite???

kamber
kapa fjädrarna lite??? e detta svårt??? om man skulle vilja göra det... fram då ?.... och ha samma stöddämpare alltså dem vanliga orginela..... hur länge håller det??... (satt o bara tänkte lite... så nu e ja lite nyfiken.... har hört att det inte e bra.. inte för att ja ska göra det. det ska ja inte..)

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Det var tur att du skrev att du inte tänkte kapa.
Till ni som tänker på det så säger jag bara snålheten bedrar visheten. Sänksatser från 1350 är väl inte så farligt.
kamber
heheh!!... ja det va det =) men ja e nyfiken! på hur länge håller det.. o hur dåligt e det med att göra så ??

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Bumse-man
har kört 1500 mil på j-la dålig väg utan att det pajjat nått eller att dämparna tagit skada, däremot kapade jag för kort så jag åkte på att köpa nya fjädrar så... det hade, som sunken säger varit enklare och billigare att köpa sänkfjädrar från början.
kamber
ok....tråkigt ju..... fast kapa du bara dem där frame då eller??..

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Bumse-man
nja, jag måste väl krypa till korset och erkänna att just denna bil inte var en bmw... jag kapade runt om.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
vill du bara sänka lite grann är det bättre med köpta fjädrar,men när man vill ha lågt!!fram med vinkelslipen!!o grejerna håller,allt tar mera stryck med en sänkt bil även om man byter stötdämpare,o orginal stötdämpare tar lika mycklet stryck med kapade fjädrar som köpta,dom bryrsig väl inte om vilka fjädrar det är på??bara fjädrings höjden!!!

D är fegt o släppa gasen!
kamber
hehehe.. ok.........

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
kamber
hehehe.. ok.........

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Lo
87
Low
E30 325i touring -90
E30 320i -83
Man borde aldrig vara rädd för att kapa lite. Det finns inga satser på markanden som sänker mer än 60mm (vad jag vet)På min E30 har jag nu Jamex sänkfjädrar som jag har kapat två varv fram och ett och ett halvt varv bak. Ingenting besiktningen prisar men man för ju det rätta stuket....
"johan"
Det finns upp till 70mm till E30..
kamber
hmmm e inte 60mm mycket o till räckligt?? eller?... 70 slicka marken med... nästan eller bli utan grenrör... =)

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Håller med "low"!!det är aldrig tillräckligt lågt!går altid lite till å då är det bara å ta till vinkelslipen!!har en 325a 93a som jag monterade 50 20mm sänkning på!!snart måste jag på med vinkelslipen men har inga bra fälgar så vet inte hur mycket det ska kapas!!!

D är fegt o släppa gasen!
j_s
Jag hatar oxå bilar som "går på styltor" (titta t ex på MB 190 utan sänkning...), men här i Malmö gör man bäst i att inte sänka många millimeter. Här har man inte vanliga fartgupp, kommunen har troligtvis kommit över ett parti stridsvagnshinder billigt o slängt ut på måfå över hela stan...
kamber
hehe ja det e sant J_S ........ haha

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.