AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.139

nån som mekat bränslepump?

Ma
4
Maxomin
325tdsa -95
Är det någon som har haft problem med bränslepumpen, som har tips på montering/demontering av den? eller andra tips om varför min 325tdsa inte får fram bränsle till insprutarna..

325tdsa
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Vad är felet
är bilen svår startad eller får du soppa slut vid 20 liter
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
vad betyder ordet "soppa" förresten?
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Om du inte vet vad ordet soppa är så kör inte bil ;)
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Jasmin: har du kunnat köra bil redan från barndomen? har du fått det på köpet när du föddes?

man kommer ju hit till forumet för att ständigt lära sig nya saker, inte för att prata strunt:(

ingen fråga e pinsam, däremot e d pinsamt att vägra lära sig något nytt

har någonting att invända mot det???
E3
1.828
E36
USA bilar
Tyvärr Burner.. men menar du allvar med din fråga??
Soppa är slanguttryck för bränsle...
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
E36:

alla e ju inte så bra på slang..

du vet, först går man på trafikskolan, där lär man inte så mkt slang, sedan köper man en bil-mina kompisar som äger bilar har aldrig använt ett sånt här uttryck..

sen hamnar man hit efter att man ägd bilen ungefär i ett år o plötsligen hör man en massa uttryck som används av främst mer erfarna bilägare..

de tar det för visso att man kan det här språket, men det kan man däremot inte, utan man lär sig så småningom o jag e tacksam att du har lärt mig vad ett nytt ord betyder..

hoppas att jag svarat på din fråga
E3
1.828
E36
USA bilar
Jadå, nog försöker vi hjälpa till där det går..
för övrigt används ordet soppa redan innan moppeåldern..
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
Jodå, soppa=maträtt

men för övrigt så misstänkte jag i början att d var den vätska som man häller i bensinet så att bränsleslangarna inte fryser ihop

alså, bensinet liknar inte så mkt den soppa man äter

men men, nu har vi lärt oss ännu ett slangord till
Ma
4
Maxomin
325tdsa -95
Bilen bara lade av helt.. startmotorn går, och det kommer fram diesel till pumpen men går inte vidare till insprutarna.. Precis när den la av så kom det en liten smäll.. Enda fel vi kan komma på ar att axel i pumpen gått av eller så.. Vill gärna ha lite tips om nån har haft samma eller liknande fel.. tack på för hand...

325tdsa
E3
1.828
E36
USA bilar
Lite osäker.. men hur fasiken är pumpdrivningen på dessa? För ex på Volvo D24 är det ju kedjedrift till pumpen... tror iof inte att en E36 har den lösningen.. för det är lite stenålders..

Du får fram bränsle genom filtret? Till insprutningspumpen?

Men prova iaf att lossa spridarrören från insprutningspumpen, kommer det ut diesel då? Om inte så är det pumphaveri helt klart, och dessa pumpar har lite dåligt rykte så... det skadar inte att köra i lite 2TX olja ibland i bränslet

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.