AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.368

Dags för lite e65 funderingar

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Personligen så kunde jag åka e32 med 12-cyl livet ut maken till mysig vagn finns knappt. Å de finns inget snyggare bil. men men för ett antasl år sedan började man tycka den såg gammal ut så då blev de en e38 och trivs faktiskt kanon me dom.... Men nu är vi här igen e-38an börjar kännas gammal å de är dags för en e65. Men ekonomin tillåter ingen tolva så man får väl nöja sig med en åtta... Har personligen börjat vänja mig vid formen men vet i fasen om den är snygg.....

Är det någon på forumet som har några tips inför e65 köpet?
Är det någon som kanske kör en e65a?
Nån speciell utrustning man bara "måste" ha. Har själv ställt kraven till bränslevärmare, dynamic drive, logic7, gärna en "L"
Härligt! Jag längtar redan själv till den dag jag har råd med en E65 - i mitt tycke en av de vackraste bilarna någonsin.

Åter till frågeställningen. Några direkta typfel på E65 har jag ännu inte hört talas om. Drivlinan är att betrakta som i princip skottsäker. Som du säkert vet så är det dock av yttersta vikt att kontrollera alla elektroniska prylar. Jag vill minnas att E65 har 24 stycken olika datorstyrboxar för alla bilens olika elektroniska system.

Must-have- utrustning (förutom det du räknat upp): Navi Professional, Komfortstolar med kylfunktion, minst 18" Fälgar, Keyless go.

Lycka till, och håll oss uppdaterade :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
andha45
Tror också på KH:s tips om 18". 17"-fälgarna finns bara i en modell (tror jag) och den är inte speciellt snygg, förutom att de är små. 19" är dyra och försämrar komforten en hel del. 18" är snygga och passar den ganska höga bilen bra.

Bilen bör förstås ha Xenon. Inte std men 99% lär ha det.

Värdeminskningen följer vanligt mönster för stora BMW. 745i välutr nypris listpris ca 1"", kostar nu 350"-400" 02:or.
V12 LeMans
om man inte tvunget vill ha en bensinare , så finns det "gott om" nästan nya 730d på mobile.de

40000 euro för en bil som kostade minst 60000 ny för ett år sedan , eller 740d .

t ex Länk

för oss som gillar vita bilar , ;-) med dyra 21 tums Alpinahjul .

andha45
En förklaring tilll andrahandsvärdet är att man hos en tysk BMW-handlare på en ny lagerbil kan få 22-24% rabatt. Otroligt. Gäller både e60, e61 o e65.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Jo komfortstolar ska de va. likaså navi prof. Fälgar tycker jag personligen ska vara stjärneker 95. 19" tum alldeles lagom
V12 LeMans
hehe , jag röstar för sportpaket med sportstolarna och Alpina- eller Schnitzer-hjulen .

och styvt chassi , så att den inte kränger för mkt i kurvorna , ;-) .
V12 LeMans,

Dynamic Drive förhindrar alla tendenser till krängning, så det är nog inga problem :)

De enda icke-BMW-original-hjul som gör sig bra på E65 tycker jag är fälgar ur BBS sortiment.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
V12 LeMans
hehe , Dynamic Driven är naturligtvis inte så dum .(har ej testat någon bil med det ännu)

BBS har också trevliga fälgar , men har aldrig sett e65 med BBS .

OZ Superleggera gillar jag också , men kanske inte till e65an .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.