|
|
|
|---|---|
|
Funderar starkt på att konvertera till elfläkt på min bmw, för den jag har (som sitter på en axel på vattenpumpen) har ett kasst lager. Ett lager som kostar 990:- Så jag undrar om det finns elfläkt till ngn liknande 5-serie, med samma mått på kylaren, och som får plats mellan kylare o motor. Vore fint att sätta en brytare i kupén så man kan styra den därifrån. Tips mottages gärna! PS. Nu går för övrigt bmwn bra, bara tempen som stiger när man står stilla. suck...squeece...bang...blow...brilliant! | |
| Varför inte åka till lokala skroten och köpa en beggad elfläkt med rätt mått ( går att fästa genom kylaren) och en givare med rätt mått... Bit av kaka att montera så att det styrs automatiskt. Mvh, Magnus. | |
|
Införskaffade en Audi S4 -94 fläkt, märke: spal. Byggde en ram med vinkeljärn bakom kylaren och herrejösses vilket drag det är i kylningen nu. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
Jag kör dubbla fläktar på framsidan av kylaren. Gjorde som Pär och byggde en liten ram att fästa fläktarna i. Just nu kör jag med knapp i kupén, men jag ska ta och åka till skroten och köpa en givare för automatisk styrning nån dag. Är ju iofs bara när man sitter i bilkö som fläkten behövs. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Länk BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.