|
|
|
|---|---|
Stempen |
Hej ! Har länge sneglat åt bmw 750. Verkar vara en härlig vagn att köra. Törs man köpa en .och vilken modell,prisklass etc i så fall. Har en 325 cab-90 med 13 t mil på nacken. Borde man väl kanske få ett ganska fint ex. för. |
| Köp en e-38. Säger jag spontant. Fast du lär väl inte få en fin sån för motsvarande vad du får för din cab. Sök efter inlägg så kan du läsa hur mkt som helst... | |
|
Steg 1: Välj om du skall ha E38/M73 Länk eller E32/M70 Länk serie av 750. De är två ganska så olika bilar. Detta lär avgöra prisklass etc... Mvh Björn |
|
Paap Reeder |
.... ingen orkar väl egentligen sammanfatta alla "vinklar och vrår" och fallgropar med en E32/V12:a så här efter julskinkan och julölen men använd sökfunktionen och sök på exvis: - bränsleförbrukning - topplock - HC/CO - AC - LDC - Alusil - Nikasil - nivåreglering - och inte minst på EML!! och EML-lampa MVH /// Paap R |
|
Köp inte första bästa (billigaste) E32/V12:a. Vänta hellre och betala mer för en med full historik. |
|
|
köp en e38......satsa pengarna på en fin en....blir dyrt med "gör det själv bilar" av den kalibern....e38an håller nog sitt värde en stund till medans e32an dyker rätt kraftigt..... Beemer to the people..... |
|
|
Jag tror att man under ett års tid förlorar mycket mer pengar i värdeminskning på en 750 e38 än en 750 e32. E32an har ju redan haft sitt prisras, och fina exemplar ligger ganska stabilt, medan E38an är mitt inne i sin djupdykning. BMW CS #5139 |
|
|
J.L Jag håller helt med dig! Tror inte att E32 sjunker mycket mer. Det gör nog E38:an ett tag till. Men har man tänkt sig en gammal v12 som ett sätt att placera pengar, bör man nog tänka om. |
|
Paap Reeder |
... att äga V12 har inget med ekonomi att göra utan är mera en passion typ .... varför skulle en jägare köpa en hammerless för 38 000:- --- låta för 9000:- gravera in sitt namn i kolven ---- gå omkring en hel söndag i blöt skog ---- skjuta en stackars blöt hare --- betala 500:- i jaktavgift --- gå hem igen --- flå haren --- elda upp i spisen ---- steka den ..... i s t f att köpa en Big Mac med en Cola light på Mc Donalds .... och logga in på Autopower. Passion driver mänskligheten framåt ... precis som vridet i en M70! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.