|
|
|
|---|---|
|
På tvåans och treans läge men inte på ettan och fyran,detta kommer direkt då man sätter ner fläkten till trean el 2:an.... Vad kan detta bero på det är en 535 ia 91:a... Mvh Niklas | |
|
Hej! Vet inte om det är samma sak som jag råkade ut för med brorsans 525TDS -95. Kallt, fläkten på "järnet" efter en stund ner på 2:an - efter ytterligare en stund stor RÖKRIDÅ i bilen. Jodå hade känt att det luktade bränt - men körde förbi hus med vedeldning och kraftig rök så jag trodde i min enfald att det härrörde därifrån. Stannade stängde av allt - väntade på att bilF-n skulle brinna upp - men icke - det lugnade sig. Hem med avstängd fläkt, bortmontering av kupefiltret (microfiltret i vent. anl.) OCH se på sjutton - längst in ner till vänster sitter effektmotståndet till fläkten (innanför en liten plåtskärm) MEN fylld med damm, löv och div. annat skräp som börjat brinna av hettan (mao ingen kylning) från motståndet. Även bränt hål i kupéfiltret - men slocknat. Frågade brorsan - njae, det har luktat lite på 2:an & 3:an så jag har bara kört på fullt sista tiden!!!! Mvh/Saij |
|
|
Saij har nog rätt i det han säger... Det samlas mycket löv, gammalt pollen och skräp där fläktmotståndet sitter för kylningen i fläkttrumman, så det kan ju inte skada att rensa där ibland... // Jögge Länk |
|
|
Ok !! Ska kolla det tack så mycket grabbar !! Mvh Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.