|
|
|
|---|---|
emil_M535 |
Jag har ett DLS cad-1000 steg som strular. När jag skulle koppla in det i bilen startade det inte. Men när jag istället för remoten satte en sladd från 12V då hoppade det igång. Men det lät väldigt lite om det även om man höjde. Det funkade som det skulle men lågt. Så då är frågan: 1. Är det för klen spänning i Remote signalen. 2. Och låter det högre om man har t.ex. 5V lågnivå utgång. Jag testade med en sketen sony spelare med en lågnivå ut gång. Det kanske funkar med en bättre spelare sex kanals lågnivå. MVH//Eggan |
|
Låter som taskig insignal kolla din sony vad den ger... annars gäller mer in mer ut... men kolla hur mycket steget klarar... du kan bränna ingångarna på steget... Mvh// jompa |
|
emil_M535 |
Tack så mycket. Ska köpa en cd lirare med 5V på lågnivån då kanske det funkar. Men är det OK med att ha 12 volt in i remoten på steget? eggan. |
| Jag har länge kört med 12V in på remoten. Själva remotesladden från steron har jag kopplat till ett vanligt extraljusrelä som slår till slutsteg o diverse fläktar o andra saker som inte remotesladden orkade med... | |
|
Troligen inte för klen spänning på remotekabeln, snarare inget alls. Steget drar engen direkt hög ström på startingången, några mA kanske så det behövs ingen större effekt för att starta. Kanske slutsteget har ställbar känslighet på ingången och att den är lågt ställd för att passa till din stereo? Annars blir det säkert bra med en som ger lite högre nivå, 5V t.ex. Nån effekt som bränner är det knappast på lågnivåsystemet, snarare blir det kanske dist och överstyrning om man matar in för mycket. FP |
|
|
Du kopplade väl bort batteripolen innan du monterade? Har du spänning när du kopplar in remoten så kan det slå ifrån. |
|
|
Det där sista var knepigt. Kan du utveckla lite? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.