AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

Blinkers fungerar inte (e30)

Jag har problem med min e30 320i -86. När det började bli kall tute så fungerade blinkersen då och då. Nu har den lagt av helt, varningsblinkersen funkar som vanligt och blinkersreläet har jag bytt utan framgång. Det tickar i reläet men blinkersen tänds aldrig.

Jag tycker att det borde ha med någon kontaktyta att göra... någon som kan ge mig tips om vart jag ska börja felsöka?

BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Symptomen du nämner stämmer bra med de jag hade. Jag bytte både relä och hela blinkersspaken innan felet lokaliserades. Det var så enkelt som ärgade kontaktytor i säkringsboxen.
hehe, oftast är det små skitfel! :)

Jag har bytt båda säkringarna så jag tror inte på ärg där men det är värt att kolla upp en extra gäng. Tackar!

Jag brände på med kupevärmaren i bilen imorse så det var typ 45 grader varmt i bilen och då funkade blinkersen en stund igen. Så jag börjar tro att det är någon kontaktyta inne i kupen som är dålig men jag tycker inte att det kan vara spaken då reläet tickar som det ska. Borde rimligtvis vara strömförsörjningen som spökar.

BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Jag bytte också säkring först och iom att det inte hjälpte så gick jag på resterande delar. Ganska pinsamt att upptäcka att det iaf var vid säkringen felet låg. :)

I ditt fal låter det dock som att felet skulle vara inne i kupén iom att det blev bättre när du värmde upp den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.