|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Sitter här med ett utdrag på min egen bil, som jag fått av BMW i Luleå. Det är alltså listan på utrustningen den hade från fabrik. Det jag nu undrar är om någon har en fullständig länk till hur man kan kolla detta? på www.parts.bmwgroup.com/ står det att man kan gå till sin BMW-dealer och be om ett konto, men det låter jobbigt. =) Den adressen på mitt utdrag är kapad och är: www.parts.bmwgroup.com/tetis/featShowVehicleFeatures.do?vin=bl29136&l... Är det då någon vänligt sinnad själ som kanske har slutet på URL:en? | |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har (haft) utdrag med hela url:en men det hjälper inte då den kräver att man är inloggad på BMW´s intranät eller motsvarande. Vore intressant med sådan behörighet, men jag tvivlar på att BMW lämnar ut sådana hursomhelst. Synd, det hade varit verkligen användbart om dessa uppgifter låg publikt tillgängliga. Mvh /Janne |
|
| Men enligt den där sidan och dras "ASAP" så kan man kila till BMW och be om ett trialaccount for free, men sen blir det typ 60€/kvartal, eller något. | |
|
Micke Det där hjälper ju inte mig och min fråga på något som helst sätt, förutsatt att jag inte kan alla optioner PLUS koder utantill. Det intressanta i BMW's utdrag är ju vad bilen verkligen hade från fabrik, inte vad du själv hittar i bilen idag. Men tack ändå! |
|
|
camata: Nja, jag tycker nog det ser betydligt mer komplicerat ut än att "kila till BMW och be om ett account". Verkar i princip vara reserverat för auktoriserade verkstäder och liknande om man läser det finstilta. Tänker mest på villkoret att "The User belongs to the category of persons defined in the Group Exemption Ruling (GVO) with headquarters in the European Union." eller "The information provided is intended for the workman-like execution of maintenance and repair work for unchanged BMW vehicles." Jag kan ha fel, meddela mig i så fall så tecknar jag ett sådant abonnemang ögonaböj. Mvh /Janne |
|
| OK! Det var ungefär samma grej man gjorde som när man läser EULA:s till mjukvara: SKITER I DEN! =) | |
|
camata: Eftersom du sitter med listan i din hand med koder som du skrev i ditt första inlägg så lär du komma rätt långt med den jag länkade till tidigare. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: fast camata ber ju inte om hjälp med att dechiffrera listan, han vill kunna göra samma slagning på vilken bil som helst om jag fattat rätt. Eftersom vin-koden ingår i url:en vore det en smal sak att göra detta på vilken bil som helst som man har ett chassinummer på. Om det gick alltså. Mvh /Janne |
|
|
Aha, får skylla på julnubben att man är lite seg i knoppen. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.