|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Hur ser en sån ut?? |
|
Det sitter en extra spak (kortare spak) på vänster sida om ratten, under blinkersspaken. Ratten kan manövreras i längsled och höjdled på bilar utan airbag, med airbag går enbart längsled. Ovanstående gäller M5, vet inte om det är samma på övriga, men jag gissar det. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Om jag inte är helt fel ute så är det samma som till E32. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
fjamsetramsa |
Är det ngn som sett det till salu?? svår montering?? |
| Såg en 530 e34 till salu med elratt idag på blocket så nog finns det alltid att få tag på, men det kan inte va lätt. Hade inte en aning om att det fanns till e34 så jag var tvungen att kolla så han inte skrivit fel i annonsen. Skulle inte vara helt fel att ha i e34! | |
Gemini__ |
Har det i min vagn, jobbigt att ställa in ratten manuellt ju =) Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Skapligt gammal tråd du har luskat fram förresten. =) |
| Hehe jag brukar bara sökfunktionen ^^ | |
| Hmm går detta att eftermontera, det borde ju inte vara så svårt | |
|
Det borde ju gå. Det vore dock tacksamt om elen redan är framdragen! I regen är väl den elen till all utrusningn dragen i e34 vad jag förstått? Men dock så är ju inte elratt till e34 så vanligt så bmw kanske valde att i så fall eftermontera elen om någon beställde en e34 med elratt. Vore kul att veta. Någon som vet om det är original med elratt i M5 eller finns original i någon annan e34 t.ex executive modellen? |
|
| EDIT: I regel är väl elen till all utrusting redan dragen i e34 vad jag förstått oavsett om den finns eller ej? | |
Transocean |
"EDIT: I regel är väl elen till all utrusting redan dragen i e34 vad jag förstått oavsett om den finns eller ej?" NJA... det trodde jag också när jag bytte till läderstolar med elsvankstöd och värme samt höj/sänkbar baksoffa...nix ingenting fördraget! Juha |
|
El-inställbar rattstång var tillval på alla E34: or 95-96 utom 518i som inte kunde fås med kod "245" kostnad 645DM = ingen hade det som standard i Europa, i Nordamerika hade 540i det som standard möjligtvis även 530i. Vet ej om det går att eftermontera, men köp delarna begagnade annars blir det dyrt, kikade på realoem och en hel del saker är unika för bilar med 245. Jag hade 245 på den enda 540i/6 jag sålt, kul detalj men fungerar bäst som skrytobjekt samt att det trafiksäkert gick att ändra inställning under färd, obs gäller när du är ensam förare, kör många människor och bilen samtidigt har elstolar med minne ingår rattstången i minnet då är 245 praktisk. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.