|
|
|
|---|---|
_WmB_ |
vilken är dyrast att äga av följande bilar bmw m5 e34 vs porsche 911 -74-81? |
|
Beror på exemplaret :) Porschen är nog mer lättmekad, men har sämre tillförlitlighet. M5an är nog dyrare i längden, men en fan så mycket bättre bil som helhet. |
|
| Det tror jag är en av de där frågorna som inte kan besvaras... BEror nog till största delen på objektet... En 911 i den ålderskateogin du nämner försäkras ju med fördel som entusiastbil - inga problem alls. Att sedan jämföra dem är ju verkligen som detta med päron och äpplen. Har de ens prislappen gemensam? | |
|
M5:an lär kosta en hel del mer att fixa till om det är en riktigt fräsch bil man är ute efter i slutändan, Porsche 911 däremot har sällan oseriösa ägare, de vårdas väl, ett sån bil är nog oftast i ganska bra skick trots sin ålder. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
....men om 911:an behöver stora reparationer blir det dyrt! Med tanke på att båda nämnda bilar är ganska gamla finns det allt från rena skrotliken till bilar i toppskick i båda kategorierna. Med andra ord är det troligen de unika exemplaren som kommer att bestämma merparten av reparationskostnadskontot. Försäkringspremierna är inte så svåra att kolla upp, bara att kontakta några försäkringsbolag och begära offert! 911:an går nog att entusiastförsäkra om den är i bra skick, men då får man inte köra mer än 500mil/året. M5:an är mycket svår att entusiastförsäkra, men det finns enstaka personer som lyckats passera argusögat! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En gammal 911 kräver rätt mycket service, det är trångt och bökigt att komma åt och en del reparationer kräver att motorn lyfts ur. M5an är betydligt lättare att umgås med om man mekar själv. Dock anser jag att det handlar om två helt olika bilar. M5 blir i mina ögon billigast att äga om du väljer rätt bil från början. Försäkringen kan vara ett problem om du tillhör "fel" kategori (ung, bor i storstad) i försäkringsbolagens ögon. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.