|
|
|
|---|---|
Oscar |
Har Business RDS med bandspelare, samt installerat BMW Business CD-vxl i bagaget. INTE ett ljud från CD:n! På radiodisplayen lyser CD 1- hånfullt emot mig men inte ett ljud, spårväljaren, längst ner till vänster lyser 1, allt verkar OK, växlaren går, som det verkar korrekt igenom alla skivor efter man satt i magasinet, men INTE ETT LJUD! Har med intresse läst många inlägg på dessa sidor och det verkar ju finnas en hel del kunniga människor,så alla tips är välkomna!! |
|
Har Du ljud på bandspelaren och radion ?? M-Maker |
|
|
Hej, 1 - Har du DSP ? så måste du ha koax kablel mellan DSP och växlaren. 2 - Har du inte DSP ? så måste finnas en 2 x 5 polig kabel mellan RDS radio/kasset enheten och växlaren. mvh George |
|
Oscar |
M-Maker, Jovisst bandspelaren går o radion oxå, men inte ett ljud från CD-växlaren!Ursäkta, men vad är DSP!? |
|
Hej, Vad jag menade är att det skall finnas en 2x5 polig kotakt på undersidan av växlaren, och denna kontakt skall vara upptagen med en sladd som går till kasset/radio delen i bilen. Detta gäller bara om du inte har DSP (digital sound processor) funktion i bilen (som jag misstänker). Kontakten är själva lågnivå utgången från växlaren som skall gå till lågnivå ingången på radio/kasset deleln, och därför(?) får du ej ljud om den inte är ansluten. mvh George |
|
|
Oj, jag trodde att du hadde en E39, men ovan gällde en E39. mvh |
|
Oscar |
George, tack för tipsen. Tror Du detta gäller för en E38 oxå!? Har Du nån idé om en bra, billig o pålitlig BMW- eller bilstereo-firma, som kan fixa detta åt mig i Göteborgs-trakten? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.