AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
714

CD-växlarstrul!

Oscar
Har Business RDS med bandspelare, samt installerat BMW Business CD-vxl i bagaget. INTE ett ljud från CD:n! På radiodisplayen lyser CD 1- hånfullt emot mig men inte ett ljud, spårväljaren, längst ner till vänster lyser 1, allt verkar OK, växlaren går, som det verkar korrekt igenom alla skivor efter man satt i magasinet, men INTE ETT LJUD! Har med intresse läst många inlägg på dessa sidor och det verkar ju finnas en hel del kunniga människor,så alla tips är välkomna!!

M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Har Du ljud på bandspelaren och radion ??

M-Maker
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

1 - Har du DSP ? så måste du ha koax kablel mellan
DSP och växlaren.
2 - Har du inte DSP ? så måste finnas en 2 x 5 polig kabel mellan RDS radio/kasset enheten och växlaren.

mvh
George
Oscar
M-Maker, Jovisst bandspelaren går o radion oxå, men inte ett ljud från CD-växlaren!Ursäkta, men vad är DSP!?

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej,

Vad jag menade är att det skall finnas en 2x5 polig kotakt på undersidan av växlaren, och denna kontakt skall vara upptagen med en sladd som går till kasset/radio delen i bilen. Detta gäller bara om du inte har DSP (digital sound processor) funktion i bilen (som jag misstänker).
Kontakten är själva lågnivå utgången från växlaren som skall gå till lågnivå ingången på radio/kasset deleln, och därför(?) får du ej ljud om den inte är ansluten.
mvh
George
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Oj, jag trodde att du hadde en E39, men ovan gällde en E39.

mvh
Oscar
George, tack för tipsen. Tror Du detta gäller för en E38 oxå!? Har Du nån idé om en bra, billig o pålitlig BMW- eller bilstereo-firma, som kan fixa detta åt mig i Göteborgs-trakten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.