AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.297

Bensinlukt vid start, går inte riktigt rent!

Har lite problem med raka 6:an (M30), dels luktar den bensin vid start samt att den inte går riktigt "rent"
Jag har nyss renoverat toppen bytt fördelare, stift m.m. men den vill inte starta utan tryck på gasen, därefter luktar det bensin, känns som den inte går riktigt på alla. Kan det vara en cylinder som inte har tändning lr går riktigt. Ser inga tecken på pölar under bilen. Var börja felsöka?

det är bara en död fisk som följer strömmen...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hur ser stiften ut?Blöta?

Har du bytt fördelarlock+rotor,bränslefilter,ventiljusterat mm...Kort sagt,har du servat bilen efter din renovering?

Mvh Janne.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tycker det låter som dina spridare lider av inkontinens.
Är det lika när den stått över natten?

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Janne T,
jag har servat bilen.
Trucker, spridarna tror du.
Kan en vara dålig lr alla samtidigt?

Tror framförallt att det luktar just när jag startar på morgonen. Hur kollar man?

Visa användare
382
Micki
740ia-95
Kan vara en enkel läckage??Öppna motorhuven!

MVH.MICKI Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Finns ju en kort bensinslang på ovansida motorn,syns väl,den brukar ha en förmåga att läcka.
Med lite tur så är det bara att dra åt slangklämmorna,annars blir den nog lite demonteringsjobb i garage är jag rädd..OM det nu är denna som läcker.

Annars så är ju spridarläckage inte alls en otänkbar felkälla som "trucker" också skrev.
Kanske kan hjälpa med att hälla i någon lämplig spridarrengjöring i tank...Hoppas kan man iaf.

Mvh Janne.
Visa användare
391
jacke
750 e32_89
Jag hade en e34 535 med samma problem.Till slut läckte spridarna så mycket att om bilen stått i ett par dar så orkade inte startmotorn dra runt motorn p.g.a all bensin i cylindrarna.Först trodde jag att det va batteriet som va slut o bytte till ett nytt utan skillnad.Efter spridarbyte på 2 burkar så blev allt bra igen.
fu
101
furom
bmw 735 ia 87
bmw 733 ia 82
har typ samma problem på min 735 87 startar lätt när den inte har surat igen stiften men det luktar inte så mycket soppa

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.