AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.318

320ci 2003

Jag funderar på att införskaffa en bmw 320ci 2003.

Vad bör jag tänka på?
Hur är motorn?
Barnsjukdomar?
Skriv ned alla tips ;)

Vh Hellstone

stefannorr
Gå på rubriken SÖK inlägg här ovan..skriv in 320 ci and e46 så har du o läsa hela kvällen o troligast en bit in på natten.
Tack, verkligen.

Varför står inte 2003 modellen med på modellguiden? Är det någon skillnad gentemot 2002an, motormässigt alltså.

Är det verkligen så att alla bmw har bakhjulsdrift?
M54B22 Motorn i E46 320 har inte förändrats sen 2001 till dagens datum.
Alla Bmw är bakhjulsdrivna. Sen har vi Xi modellerna som dessutom är framhjulsdrivna dvs 4hjulsdrivna.

Om du oroar dig över vinteregenskaperna så gör inte det. från och med 2002 blev DSC standard och de är helt enkelt ett underbart antislir/antisladd system.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tack!

Det som gör mig förvirrad är att det inte står någon info angående 2003. Om det är samma motor i 2003 som i 2001 så gör den alltså 0-100 på 8.2 sek?

Det är helt korrekt angående prestandan. även 320 E46 av 2005 års modell har samma motor. Modellguiden är inte uppdaterad pga tidsbrist skulle jag tro.

Länk
Du verkar kunna ett och annat, Wendtan. Vad tycker du personligen om 320ci?

Gott nytt år!
Jag tycker att coupen är en enormt linjeskön bil som blir rätt oavsett vilken motor man än väljer.
M54B22 Tycker jag är en trevlig bekantskap!
Den är förvånansvärt bränslesnål för att vara 6 cyl och låter gott tack vare dubbla rör hela vägen som på alla E46or med M54.

Det är inte någon raket, men har prestanda så det räcker i vårt hårt fartbekränsade land.
Jag råder dig att inte prova 330 om du inte har ekonomi för den.
Den är beroendeframkallande o de grövre och sätter direkt bilbytardjävulen på din axel.

Gott nytt år på dig med!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.