AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.602

Någon sugen på delta i CarPC projekt?

Sida 2 av 2
seyaa
japp den skulle jag behöva:) kan du mejla den till mej på jonasnordstrom@bredband.net??
har du något annat kul till bilpc?
får ej in svenska kartor samt kan man få in svensk röstnavigering?

mvh jonas
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
seyaa:

Vad har du byggt och var köpte du prylarna och vad kostade kalaset?

Jag funderar på att bygga en själv.

/Mikael

Min bil: Länk
seyaa
tja mikael

jag använder en bärbar dell med trådlöst nätverk och xp.
har en vanlig 7" skärm bak och har beställt en lilleput 7" pekskärm att bygga in fram. pris nja ca 3500 för skärmar beställer från Länk i usa.
har även lite andra trevliga saker till bilen
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det finns en miniPC standard som heter PC/104.
Detta är en industristandard med PC kompatibla kort som byggs i s.k piggyback stackar, där kan man bygga ihop en massa olika roliga konfigurationer.
Dock är ju då PC/104 korten ganska dyra då det är en industristandard och inte tänkt för den normale hemmapularen.
Bara en liten idé för dom som bygger :-)

Själv jobbar jag på en OBD diagnoslösning mot bilen då jag inte fått BMW's egna DIS program att fungera ännu.

Skriver all kod i Java för att få det o fungera mot alla OS.

Mvh
PG
seyaa
hej igen nu tar jag upp mitt arbete igen med carpc.
några problem jag fick direkt var att jag inte kunde installera mapmonkey då den sa så här.... component 'mscomctl.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

nån som har en anning vad som är fel???

mvh j
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
seyaa: Har du tankat hem den senaste versionen av Map Monkey?

/Johan

Riktiga män kör sedan.
seyaa
japp 1.1.3 Official Release laddade jag hem och installerade.
mscomctl.ocx står för Microsoft Windows Common Control och är en komponent som Visual Basic använder för att rita ut tex knappar etc (kontroller helt enkelt). Av någon anledning har inte denna blivit installerad när du installerade Map Monkey. Om du körde via ett installationsprogram så tyder det på ett risigt inatllationsprogram från Map Monkey.
seyaa
fått filen av han som gör mapmonkey nu men nu får jag inte in dom svenska kartorna istället hmmmmm???
nån som har ett föeslag hur jag ska göra följer beskrivningen som är på deras hemsida. ???

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
seyaa:Har du bytt ut Destdll.dll till den modifierade?

/Johan

Riktiga män kör sedan.
seyaa
ja har inte kvar den min hårddisk pajade så alla mejl försvan kan du mejla den igen?

/jonas
Cr
47
Crazy_guy
M5 E39 -99
seyaa.
funkar det ihop med BMW's egna stereo och sånt?eller vad är det för bil du stoppar i det i?

Mvh Christian
seyaa
Crazy_guy jag hade det i en trailblazer 02:a men har nu införskaffat en 330 cab så vi får se om man orkar lägga över det i bmw:n.
men de ska fungera
Cr
47
Crazy_guy
M5 E39 -99
Skulle vara kul om du fick det att fungera. kanske man skulle kunna få se hur det ser ut i bil. och hur det funkar! vart bor du nånstans?

Mvh Christian
seyaa
håller hus i sthlm men det blir ett vinterprojekt isåfall men tror inte jag orkar har sålt bort det mesta av det jag hadde. tycker att det var lite för segt system att starta upp en pc hela tiden. men man kan iofs lösa det med autostart när man startar bilen eller lösa det som en bärbar med att den går ner i väntläge med batteridrift.

men nu har jag navi och tv i bilen så får se om jag vill ha mer :)
no
347
noah
E65 730D
min carX på U tube
Länk

Noah Brown
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.