|
|
|
|---|---|
|
Min 518i har ett svagt tickande på tomgång. Går det att göra nått åt ellewr är det försent:S | |
|
Antingen är det kamaxeln eller så är det de hydrauliska ventillyftarna. Om det inte är bytt på ett tag så bidrar dock troligtvis bägge till oljudet och enda sättet att få tickfri motor är att byta kamaxel, vipparmar samt de hydrauliska ventillyftarna. Men innan du gör det så kan du ju testa att byta olja en eller två gånger då det har hjälp för vissa, men av naturen så är M40:n tyvärr rätt så "tick-benägen". /markus |
|
|
"Tickfri" motor är nog ganska omöjligt att få :) Det kan vara sliten kamaxel eller något annat i toppen, men bränsleinsprutningen kan också ticka ganska mycket, det är då insprutningsmunstyckena jag tänker på. /Per |
|
|
Välkommen till tick-klubben... :) Det verkar va dyrt att åtgärda det här tickandet... Se till att byta olja ofta och ha gott om olja (jag kör på max-nivå), det hjälper en hel del faktiskt! |
|
|
Hej är det ett hårt metaliskt ljud så är det förmodligen dessvärre kamaxelbyte på g. /Pj |
|
|
Okej tack så mycket jag får pröva mig fram å se hur d går. men e inte riktigt hemma när d gäller å mecka å liknande:S har haft den 3 veckor snart 4. /tobbe |
|
|
Jag bytte ventillyftare på min 518 när den tickade vid 27000 mil, nu har den gått 40000 och är fortfarande tyst. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.