AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.271

Så var julafton i princip slut - Dags att summera BMW-klapparna!

Sida 1 av 2
Nu när de flesta bör ha haft sin julklappsutdelning så tänkte jag att det börjar dra ihop sig för summering av de BMW-julklappar som vi mottagit och/eller givit bort! :)

Själv fick jag "BMW" av Rainer W. Schlegelmilch, Hartmut Lehbrink och Jochen von Osterroth. En otroligt fin inbunden bok på nästan 500 sidor med stora fina bilder, många mittuppslag, som måste vara den perfekta BMW-gåvan! Får även passa på att slinka in ett tack till Anton Lillsund för snabbtitten på Bimmerabend #drei som fick mig att vilja ha den :)

Fick även "Driving Machines - The BMW Story" av James Taylor och "BMW 3-series 1991-1999" av Graham Robson. Två lite mindre, men ack så trevliga böcker.

Några Style 23M Contour-fälgar blev det dessvärre inte av familjen denna jul, men får väl göra ett nytt försök till nästa födelsedag ;)

Nu är jag nyfiken på vad forummedlemmarna fått/gett bort för något BMW-relaterat! Let's go :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Fått en belyst växelspaksknopp :)

/Manray/
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
BMW klocka+ett fint skärp,o en ny digitalcamera så man kan föreviga bumsarna;).Helnöjd nu är det dags för en glögg.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Sa
90
Samid
318i -89
fick åxå en klocka, tick tack tick tack låter den, sitter under huven på min bil!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag fick Angeleyes :D Med svart bakgrund som matchar mina projektorblinkers ;) Blir att montera imorrn...är så kallt och mörkt nu ;)

Bilen: Länk
Min bil fick av sambons bil nya orginalmärken samt optionen att byta njurarna till svarta (bara sambon hittar några bra).
Sambon fick en musmatta med sin bil på, av sin bil.
Hm, fick inga BMW-relaterade julklappar alls... Dock köpte jag angeleyes i julklapp till mig själv. :-)

God (h)jul
Ska kanske förtydliga mig att jag fick boken "BMW" av mina föräldrar och inte av Rainer W. Schlegelmilch, Hartmut Lehbrink och Jochen von Osterroth, däremot är den skriven av Rainer W. Schlegelmilch, Hartmut Lehbrink och Jochen von Osterroth ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Olof: Den boken fick jag av mina tidigare grannar när jag tog studenten för ett par år sedan, de hade nog insett att jag var gravt BMW-skadad :)

Det bidde inga BMW-klappar för mig, däremot fick jag filmen Bad Boys på DVD av syster yster. Den innehåller ju en del biljaktsscener som man kanske kan få inspiration av :D

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En snygg BMW "3" nyckelring. Någon M3 CSL blev det inte i år heller... ;o)
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Fick inga BMW (h)julklappar däremot gav jag bilen ett stort hårt paket som den säkert kommer att uppskatta till sommaren :-)

_______
//Niklas
Jag fick inget BMW relaterat i julklapp.
Däremot så fick min far en katalog/broschyr innehållandes nya 3-serien. Han tog det med ro och tar sig nog en funderare över vad jag menade med detta.. :-)
Jag fick däremot chansen att klämma och känna och titta på en dygnsgammal 120i!
En mycket fin bil med den rätta utrustningen.
Tyvärr stod den längst in i släktens samling av bilar, så någon provtur blev det inte idag.

/Anton
nu är jag så lyckligt lottad (?) att jag fyller år den 20:e december :) så jag drar med både födelsedag och julklappar här..

fick pengar som var öronmärkta till nytt fördelarlock och rotor, samt lite mer garagespecifika saker såsom momentnyckel,skärm och säteskydd samt arbetslampa, iaf en bra förutsättning för att mecka bmw :)

MVH
Johan K
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag önskade mig inget BMW relaterat men kanske byter jag min fina 750i mot en annan BMW som julklapp till mig själv? Jag lurar också på att skaffa en KCR effektbox till min Fabia RS TDI, 160 dieselhästar och massiva 370 Nm är mums!

Jag är redan ägare av boken om BMW som Olof skriver om, jag tycker det är en fantastiskt fin bok som verkligen är värd att skaffa om man inte har den.

BMW CS #5139
God Jul alla BMW-vänner!

Själv sitter man i södra Kalifornien där det närmaste man kommer snö är plastsnön grannen sprutade på sin palm i morse. Klockan precis slog precis 1900 den 24 (0400 25e i Sverige), så jag öppnade precis det sista paketet :)

Fick den nyutkomna, fullmatade "The Complete BMW" skriven av Tony Lewin, så ny att den till och med inkluderar 1-serien! En riktig bibel faktiskt!

Av min goda amerikanske vän som tar hand om Z3an när jag inte är här fick jag faktiskt en mycket fin, original BMW-nyckelring till bilen.

Det stod ingen vit M635CSi i originalskick med en stor, röd rosett på huven på uppfarten i år heller... men jag är nöjd ändå ;)

Olof,
Den boken är en höjdare! Riktigt bra!

MVH,
E38B12
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag fick en dammsugare avsedd att endast användas i garaget.
Det är en mycket bra ha sak så jag kan se till att min ögonsten håller sig ren och fin.

God fortsättning på Jul helgen!

PS. Ingen Z3 stod och väntade på mig...Jaja det blir nog till födelsedagen hoppas jag ;-)

/Mikael

Min bil: Länk
markus00
Fick en BMW-tröja, en BMW-väska, ett lädervådskit till BMW:n och ett däck (resten fick jag betala själv).
Fick pengar, telefon och en chokladask. När jag kommer hem från morföräldrarna så ska jag fota bimmern med telefonen och använda som bakgrund, så lite bmw blev/blir det =)
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Jag gav faktiskt bort en BMW-relaterad julklapp, en 3-nyckelring fick min sambo. Hon har envistats med att ha sin bilnyckel ett vitt (numer smutsgrått) snöre så det kändes motiverat. Samtidigt gav jag bort en 6-nyckelring till mig själv...
Icke en BMW-relaterad pinal så långt ögat kan nå :(

Får väl trösta mig med att köpa några böcker från bokus :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Tyvärr så instämmer jag med Kalle.

Jag tänkte dock omsätta pluringen till M3E46 speglar eller någon annan Bmw orginal del :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.