|
|
|
|---|---|
Orson |
Funderar på att köpa en m3 e30 som entusiastbil. Har hört att e30 modellen ska ha mer körglädje i sig? Typ roligare att köra fort med på småvägar en vacker sommarkväll... |
|
Har hört detsamma, E30 är enligt många den enda M3an som är en sportbil.....KÖP en, sen ringer du mig, så jag får provköra :) Inte för att jag e missnöjd men min E36, men ändå...MVH Philip |
|
|
Hmm, vad som är roligast är iofs en smaksak men M3 3.0 upplever jag som roligare än M3 3.2. 3.2:an är för bra. Mer snabb limo än rå coupe. En M3 E30 kan mycket väl vara det som är roligast, iaf med en gnutta trim... Original saknar dock jag "det där klippet" som man vill ha när man kliver på gasen. En trevlig bil är det iaf att piska... |
|
|
Philip: jag såg din bil i galleriet men det är inte bilen på bilden du har va??? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
Orson |
Visst Philip jag ringer dig :) Fast du bor ju en bit ifrån Göteborg... Har tittat på en del e30 bilar här på annonssidorna och en stor del verkar vara i mycket gott entusiast skick. Vi får se vad vi kan hitta på fram till våren. |
Lasseman3 |
Mitt råd är att besöka nån som har en till M3 E30 till salu. Efter provturen kommer det bli svårt att tänka på andra bilar... Dagens mer "moderna" chassin tenderar att filtrera bort känslan som finns en M3 E30...visst E36:an är inte dum men: Åk och prova! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.