AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.833

e36 325 vs 328 överladd ?

Nu kanske ni börjar tycka detta börjar bli lite tjatigt att höra om turbo hit å dit men men hehe. Tänkte höra vilken av 325an och 328an som klarar av en riktig turbokonvertering bäst alltså inte nån snik turbo konvertering. Nån här måste veta ?
Lars Jakobsson
328:an är det bästa valet..

Min älskling: Länk
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

INTE 328, toppbultarna släpper ur blocket vid rejäla effektuttag,

jag skulle rösta på 325, M50B25 motorn alltså. istället för M52B28.

Sök på ämnet 328 AND turbo så finns det lite att läsa.
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Ska man ha rejäla efektuttag så går det att lösa det problemet med 328 motorn det finns andra alu motorer som körs med liknande effekter volva tex.
Blir nog billigare med M50 om den skulle rasa och du blir tvungen att renovera, cylinderfoder är ju dyra grejer t.ex..
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det är inte lösa foder i M52.

_______
//Niklas
Hej kan ni förklara vilka motorer som sitter i vad ? hehe jag är inte så haj på det här med bmws motorer
325 e26 - m50b25
328 e36 - m52b28
Verkar inte vara så många som bygger på e36 tycker att det verkar vara mer bil för pengarna om man kollar vad e30 ligger i för prisklass närmare 40 tusen. Vad klarar en m50b25 för effektuttag ?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jo men E30 är ju 1000% roligare bil än vad E36 är, enligt mitt tycke alltså...

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Och E30 har ju mer plats i motorrummet än E36...

Mvh
Ok men en e36 med turbo lär ju inte vara allt för tråkigt ? Man lär ju hänga av storebrorsorna lätt hehe. storebrorsorna = alla andra bmw med större motor
Niklas: Nej det har du rätt i!
Det var ju det där med Nicasil / Alusil-beläggningar ju!!
En smäll skulle jag ha!
325an är bättre att överladds trimma då denna har tjockare cylinderväggar!
Har hört att det är många 328:er som har spruckit just där pga dom inte klarat av det tänkta effekt uttaget, Men visst ca 0.7 borde ju inte vara nåt problem, Men 1.1? e väl bara en tidsfråga innan cylinder väggen ger efter! kör hårt en sån sån motor med 1,1 i ladd och väggarna blir riktigt varma... och pang så spricker det! =(

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.