|
|
|
|---|---|
| På min är PDC'n på efter att man backat runt lite ända tills man stänger av bilen eller kör iväg. Det är väldigt irriterande när man har backat upp mot någon dörr eller så för att sedan fylla bagaget med prylar. Man måste springa in i kupen och trycka av den manuellt.. är det så på alla eller är det fel på min? | |
Scheckheft |
Hej Nej, det är inte fel på din. Ultraljudsensorerna fungerar även i P-läge. Bara att slå av manuellt. Mvh Scheckheft |
|
Är så på min M5 också. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Så är de på min också. Länk |
|
|
Okej, tycker inte ni att det är irriterande när man stannar till just för att hämta/lämna något i bagaget och så tjuter det!? Kan det finnas någon anledning till att dom inte valt att stänga av den i P läge, eller har dom bara inte "tänkt på det" tro? Jag kommer då nästan aldrig ihåg att trycka på knappen innan jag klivit ur bilen! |
|
|
Ja den skulle ju brytas vid p läge. Länk |
|
|
Min PDC är endast aktiv i läge R (backen). Finns ingen knapp i min. /Lazze Länk |
|
| Lazze: Då har du kanske bara PDC bak kan jag tänka mig? För PDCn fram ska ju även fungera när man kör framåt mot något. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min aktiveras när jag lägger i backen, och avaktiveras när bilen kommit upp i en viss hastighet körning framåt. Men den är aktiverad i alla växellägen , så har jag backat och lägger i neutral och springer runt bilen ett varv så tjuter det som faan:) man kan stänga av manuell så klart. Till er alla önskas God Hjul och Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
| Helt klart konstigt att den inte avaktiveras i P läget. Undrar hur detta styrs? Kanske går att "programmera" om funktionen? | |
|
He,he...Teknikens seger över förnuftet låter det däringa PDC som ;) Ursäkta mig,kunde inte låta bli, trots liten vits med detta inlägg... Man kan iaf få undra om det(PDC) är en finess som ni annars har nytta av? Mvh Janne. |
|
|
Janne: Absolut har man nytta av det! Tycker det är suveränt när man kör i P-hus eller andra ställen där det är trångt. Bilen är trots allt stor och ibland är man lite osäker om det finns plats kvar.. Man behöver dessutom inte vrida skallen av sig för att titta kring alla hörn på bilen absolut hela tiden när man ska snirkla sig fram/bak någonstans. Man blir nästan lite lat med tiden och "glömmer" att titta i backspegeln så noga när man ska backa och sånt :) Farligt när man sätter sig i en bil utan PDC ;) 2 saker att ändra på däremot enligt mig, vilket väl borde gå att lösa genom att fixa till mjukvaran(?): 1. Stäng av i läge P 2. Ändra så att den piper konstant först vid kanske 10-15cm kvar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Den missar i vissa lägen/vinklar även mitt bakom bilen att känna av hinder, har en lyktstolpe på andra sidan gatan och ibland slinker den igenom utan signal och ibland funkar det beroende på hur bilen hamnar i förhållande till stolpen, lite lurigt är det dvs inte att lite på till 100% men visst är det smidigt bara man lär sig vilken signal som är vilken :)) Till er alla önskas God Hjul och Gott nytt ÅR. ///MVH Hasso |
| Ibland tjuter min PDC konstant då R läggs i och ibland fungerar den som den ska. Trist. Antagligen glapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.