AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.024

lufta koppling 528 e28

hej!!

om systemet har vatt helt tomt på olja till kopplingen är det så då att om man trycker på kopplingen till botten så fjädrar den inte tillbaks? är det olja som gör att kopplingpedalen fjädras tillbaks. (jag har precis bytt från automat till manuell)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Sitter ju en returfjäder där som kan ha "halkat ur sin vagga",eller så har du luftat dåligt(helst via slavcylindern) eller så har du tömt bromsvätskebehållaren för mycket och "vips" så har du luft i systemet...Eller så kan du ha en spricka i "pedalstället",kolla där vid pedalen så ser du vad jag menar.Brukar kunna spricka där pga tunn plåt.

Mvh Janne.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Brukar vara ett lände att få igång kopplingen.
Prova med att lufta uppe vid anslutningen av bromsröret på cylindern först, så att du har fyllt upp den med vätska.Lossa anslutningen samtidigt som pedalen trycks ned stäng anslutningen och släpp upp pedalen , OBS tryck ej ända ned till golvet, det bästa är att göra det med handen!
Sedan kan man börja lufta nere vid cylindern. Trä på en slang som går uppåt på nippeln så slipper du få in luft bakvägen.
FAF
det är lätt att få igång kopplingen
skaffa en slang( finns på ok) som går från bromsbehållaren till däcket så får du två bars tryck
lätta på nippeln till slavcylindern så låter du däcket arbeta åt dig
no problemo

helgonet
jag tackar för detta... det va smart helgonet!!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Lyckades inte lufta min efter att jag bytt slav- och kopplingscylinder. Inte verkstan heller, inte på det vanliga sättet i alla fall. Dom fick trycka in olja bakvägen genom slavcylindern för att få ut all luft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.