|
|
|
|---|---|
|
hej. jag funderar på vad för effekt det kan ha att montera avgasbandage på avgasystemet ända fram till katten. bilen är en 525i -92 | |
|
nej, ingen märkbar IAF. kanske att det blir lite svalare i motorrummet. avgasbandage används främst vid höga efektutag för att minska värmen i motorrumet, på turbobilar används det för att behålla värmen i grenröret så att det får (behåller) sin hastighet mot turbinen + att få ner tempen i motorrummet m,vh erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Rallyrobban: Katalysatorn borde ju bli snabbare varm och därmed börja rena snabbare. Mvh |
|
|
har inte haft bilen mer än ett par månader så som jag har märkt tycker jag inte att avgasystemet (eller snarare avgaserna)blir särskillt varma.. visserligen har det ju varit höst/vinter. tanken var ju att få katten varmare fortare .. även att få systemet varmare där med kanske lite annan ljudkaraktär (så sexan mullrar fint) fick tanken då jag läste om den nya miljöbilen som skulle göra närmare 300km/h som hade hela avgasystemet lindat .. det kostar ju inte att fråga ... eller ?? mvh.. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.