|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen parkerad i natt i ett parkeringshus där jag jobbar. Man måste ha kod eller nyckel eller fjärrkontroll till bilhissen för att ta sig in. Så i går när jag skullle köra hem efter jobbet hade något ljushuvud parkerat utanför bilhissen, så det var bara att backa in i hissen igen och lämna bilen över natt. Bor 1 km därifrån så jag tänke att vad tusan, kan väl lämna bilen över natt och ta en promenad. Så på morgonen idag ringer vaktmästaren, någon har krossat bakre sidorutan och länsat bilen så jag skyndar dit. Julklappar till syskonbarnen (radiostyrd bil, dockor etc.) + glögg, vin, och sprit, portfölj med diverse innehåll samt digitalkamera a' 5000 kr borta. Hela bilen full med miljoner bitar glassplitter, dammsög i över en timme men lär få fortsätta. Låscylindern totalföstöd samt repor och buckla på förardörr... Man blir så jävla förbannad, hur fan kan man stjäla julklappar? Missade julfesten på jobbet samt fick hela dagen totalförstörd, för att inte tala om alla kostnader. Kände bara att jag behövde skriva av mig lite, det värsta är att dessa typer fårr härja fritt. Fan vad förbannad man blir!!! | |
|
Lider med dig som säkert många andra också gör. Jag förstår inte att människor kan vara så dumma i huvudet att göra något sådant. Det borde ju vara riktigt hårt straff på sånt, för ingen kan väl vara så klantig och göra det av misstag? Extremt löjligt att slö sönder bilen och stjäla julklapparna. En del människor kan fasen inte ha några känslor och heller inte för andra människor, verkar det som i alla fall. Att kontakta polisen brukar ju inte heller hjälpa något. Vet man vilka det är så är det lite lättare. I många fall kan det vara bättre att inte ringa till polisen och ta saken i egna händer. //Schnitzer |
|
|
Vad var det för bil som den/dem slog sönder? //Schnitzer |
|
|
MB 190E 2,3 -91. Gammal bil, men i mycket fint skick. Rep- och buckelfri fram tills nu. Någon som vet om man MÅSTE ha kvitton på saker som stulits ur bilen för att det ska gå på hemförsäkringen, har tyvärr inte det på digitalkameran. |
|
|
Får du tag på tjuvarna rekommenderas fågelsax. Bra för skilja fingrarna från handen... M3/// Mullret |
|
|
Mullret: Bultsax är också OK ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.