AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.303

Byta ned sig från 330Ci till 320i -dumt?

Jag är lite sugen på att byta bil igen. Jag har en 330Ci -2001 idag men behöver 4-dörrar eftersom tillökning i familjen väntas. En ny 330i är inte att tala om eftersom jag inte tänker betala 400.000-tusen. En begagnad 330i verkar svår att få tag på. Däremot finns det massor med 320i årsmodeller 2003 & uppåt. De jag tittat på har M-Paketet osv (ett krav)
Problemet är inte rent estetiskt utan att man kanske märker en skillnad mellan 330's 231hk & 320's 170hk.

Så, några råd skulle uppskattas =)

Tacksam för svar!
Alltså, du undrar om du märker skillnad på 320 M54 och 330 m54? Hehe, jo de kommer du göra. Jag hade en sådan som lånebil för ett tag sen och fick avbryta vissa landsvägdsomkörningar då motorn inte svarade som jag var van vid. Det skiljer 61 hk och en halv liters slagvolym.
Jag tycker e46 320 är ett kanon alternativ till en som vill köra 6 cyl med snudd på 4 cyl förbrukning. Men den är VÄLDIGT mycket mindre sport än din 330.
Åk ut och provkör, de är mitt råd.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Nog finns det väl 330i att hitta. Flera alternativ kommer ju upp på en gång vid sökning på bytbil eller blocket, även om jag inte kikat närmare på dem. Det beror ju iofs på vilka krav man har på utrustning, färg, klädsel, pris, miltal, årsmodell m m.
Jag gjorde misstaget att provköra 330... funderar nu på att byta bil igen. 2.2-litersmotorn är rapp och bränslesnål, på det hela taget väldigt trevlig. 3.0-litersmotorn är allt det och mycket mer (förutom bränsleförbrukningen då kanske) :-)

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Det är som att köra nissan micra efteråt ...om du hoppar från 330 till 320 eller en annan jämförelse från häst till kamel haha :-)

BMW M-POWER
hehe, jag kunde tänka mig det...nåt sånt vill jag inte utsätta mig för :) då får det bli en nyare 330i...finns inte samma utbud dock..som 320--säker årsmodeller 03 och nyare.

Ska sälja min 330Ci privat i vår...sen så blir det affär!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lägg ner tanken på 320i om du inte vill vara väldigt missnöjd. Man uppskattar inte 330ins fart förens man byter ner sig. Accelerationen och ljudet i 330 gör att det inte uppfattas som speciellt snabbt. Men sätter du dig i en 320 så kommer du undra vad det är för fel på bilen.
Byt inte ned dig, det är en enorm skillnad prestanda mässig, 330 är otroligt snabb, för att inte vara M-bil, och har ett ljuvligt register. Hade en Z4 2.2L samma motor som i 320, jag orkade inte med den, och då har den betydligt bättre prestanda än 320 p.g.a. den låga vikten, bäst skulle väl en 330sedan vara, kanske med 4X4 också? BMW's nya 2.2l motor är otroligt tråkig, tyvärr:(
köp en begagnad V70 och kör med några år. Det gör ju inte så mycket att du inte har tid att tvätta, sölar ner den med välling osv, det är ju bara en volvo :) . av egen erfarenhet så är det också väldigt praktiskt med en stor öppning bak att kasta in barnvagnen i.
eller menas "tillökning i familjen" att du skaffar en brud till?

behåll isåfall coupen, dom kan då sitta i knä på varann :)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
topasblå:

ditt sätt att resonera tillökning i familjen var ganska skön men
hur många tillökningar e det tillåtet i en coupe:-)
till sist blir det bråk där bak :-))))

BMW M-POWER
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Där bak!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.